El 51è Ral·li Osona es disputarà finalment el dissabte 6 de juliol
La prova manté el recorregut però tots els horaris s’avancen dues hores
La prova manté el recorregut però tots els horaris s’avancen dues hores
El 51è Ral·li Osona es disputarà finalment el proper cap de setmana, 6 i 7 de juliol. La prova s'havia ajornat el passat dissabte per ordre del Departament de Governació que contemplava risc d'incendi forestal en alguns trams. Totes les novetats i el recorregut es mantenen, però en el cas dels horaris, aquests s'avancen dues hores.
Enguany es comptarà amb una participació de 93 equips amb una llista que inclou els primers classificats del campionat absolut, així com el d'asfalt, a més d'alguns grans equips que hi participen de manera esporàdica i que també aspiren a la victòria. El Ral·li Osona puntua per al Campionat de Catalunya de Ral·lis, amb un coeficient molt elevat.
El gran favorit de la prova és Albert Orriols (Escuderia Osona), que en aquests moments lidera el campionat català absolut i asfalt, i que l'any passat ja es va imposar en el Ral·li Osona després d'un frec a frec impressionant amb Josep Maria Membrado. En aquesta ocasió ho farà pilotant un Ford Fiesta RS WRC que acaba d'adquirir i que, de moment, li està donant un gran rendiment. El seu historial al Ral·li Osona el situa amb tres victòries i nou podis en les últimes onze edicions.
Al Ral·li Osona també hi participaran Joan Segú (Moto Club Sabadell) i Aleix Vila (Biela Club Manresa), que ja van acompanyar l’osonenc al podi del ral·li Ciutat de Valls, la primera prova de la temporada. També ho faran d'altres com Josep Anton Domènech (Escuderia Gironella) o Ramon Cornet (Biela Club Manresa), aquest últim un bon coneixedor del terreny i que no renunciarà a donar la campanada.
Les novetats
L’Escuderia Osona ha preparat per aquest any un recorregut que des de l'organització asseguren que "farà gaudir tots els aficionats del motor". El ral·li comptarà amb cinc trams cronometrats, amb 10 passades, entre les què s’hi inclouen les de la Súper Especial al Circuit d’Osona. En total, tindrà 336,45 quilòmetres, dels quals 74,86 seran cronometrats. Després de tres anys amb dos dies de competició, que han aportat un plus de competitivitat i espectacularitat a la prova, i pels quals han fet falta una gran quantitat de recursos econòmics i humans, el Ral·li Osona torna ara al seu format inicial d’un dia de competició. Segons informa l'Escuderia Osona en un comunicat, "la cursa tindrà, però, suficients al·licients que no decebran els aficionats".
El Ral·li Osona, en relació a l’any passat, manté dos dels seus trams més emblemàtics: la Vola i la Collada del Vilar. Per altra banda, recupera el tram Sant Julià-Espinelves, que feia molts anys que no es disputava, i la Trona de baixada, que permetrà gaudir d’aquest històric recorregut des d’una altra perspectiva i que donarà més igualtat en els temps dels pilots. La festa del motor osonenca s’organitzarà en dos bucles: el matí amb la Tronavall i la Vola, i la tarda-nit amb la Collada del Vilar i Sant Julià-Espinelves. Cada un dels bucles finalitzarà amb una passada al Circuit d’Osona.
Enguany, es recupera la Súper Especial al final de la segona secció i la fi del ral·li, que en alguns anys ha servit fins i tot per decidir-lo. La cursa presenta també un altre al·licient, que permetrà gaudir del ral·li de ben a prop. El parc d’assistència, tal com ja es va fer l’any passat, s’instal·larà a Roda de Ter entre els carrers Torrent i Salvador Espriu.
La sortida del ral·li serà a les 10 del matí al Circuit d’Osona, que esdevindrà així el lloc de referència de la prova. L’arribada (21:45h) i la cerimònia del podi (24h) es faran a les mateixes instal·lacions. Les verificacions tècniques i administratives dels vehicles tindran lloc a partir de les 7 del matí, també al Circuit d’Osona.
El Ral·li Osona puntuarà per a diversos campionats i trofeus: el Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Regularitat, el Volant RACC, el Trofeu de Catalunya de Ral·lis Esprint, el Challenge Michelin i la Copa Pirelli. Els vehicles inscrits al Trofeu de Catalunya de Ral·lis Esprint només faran una part del recorregut, el migdia-tarda: la Tronavall i la Vola, amb dues passades en cada un d’ells, i una última al Circuit d’Osona.