El 51è Ral·li Osona recupera el tram d’Espinelves i la Trona de baixada



El Ral·li Osona torna a les carreteres osonenques, després d’un any d’aniversari carregat d’emocions. La prova, referent del calendari català, arriba enguany a la seva 51a edició amb algunes novetats importants. L’Escuderia Osona ha preparat per a aquest any un recorregut on asseguren “que de ben segur farà gaudir tots els aficionats del motor”. 



El ral·li se celebrarà el 29 i 30 de juny i comptarà amb cinc trams cronometrats, amb 10 passades, entre les quals s’hi inclouen les de la Súper Especial al Circuit d’Osona. En total, tindrà 336,45 quilòmetres, dels quals 74,86 seran cronometrats.



Després de tres anys amb dos dies de competició, que han aportat un plus de competitivitat i espectacularitat a la prova, i pels quals han fet falta una gran quantitat de recursos econòmics i humans, el Ral·li Osona torna ara al seu format inicial d’un dia de competició. En una nota de premsa de l’organització asseguren però que “la cursa tindrà suficients al·licients que no decebran els aficionats”.



Es mantenen els trams més emblemàtics



El Ral·li Osona, en relació a l’any passat, manté dos dels seus trams més emblemàtics: la Vola i la Collada del Vilar. Per altra banda, recupera el tram Sant Julià-Espinelves, que feia molts anys que no es disputava, i la Trona de baixada, que permetrà gaudir d’aquest històric recorregut des d’una altra perspectiva i que donarà més igualtat en els temps dels pilots.



La festa del motor osonenca s’organitzarà en dos bucles: el matí amb la Tronavall i la Vola, i la tarda-nit amb la Collada del Vilar i Sant Julià-Espinelves. Cada un dels bucles finalitzarà amb una passada al Circuit d’Osona. La cursa presenta un altre al·licient, que permetrà gaudir del ral·li de ben a prop. 



El parc d’assistència, tal com ja es va fer l’any passat, s’instal·larà a Roda de Ter, població amb una gran tradició en el món del motor, on s’ubicarà entre els carrers Torrent i Salvador Espriu.



La sortida del ral·li serà a les 12 del migdia al Circuit d’Osona, que esdevindrà així el lloc de referència de la prova.



Orriols, el favorit



L’edició comptarà amb una participació de luxe de fins a 93 equips.  La llista inclou els primers classificats del campionat absolut, així com el d’asfalt, a més d’alguns grans equips que hi participen de manera esporàdica i que també aspiren a la victòria.  El gran favorit de la prova és Albert Orriols (Escuderia Osona), que en aquests moments lidera el campionat català absolut i d’asfalt, i que l’any passat ja es va imposar en el Ral·li Osona després d’un frec a frec amb Josep M. Membrado.


Més notícies de Altres esports