Joan Font torna als ral·lis al RACC Catalunya-Costa Daurada
Serà la seva primera incursió en el WRC en dos anys i mig, encara que la seva carrera segueix centrada en els ral·li-raids
Serà la seva primera incursió en el WRC en dos anys i mig, encara que la seva carrera segueix centrada en els ral·li-raids
Joan Font disputa aquest cap de setmana el Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada, la prova espanyola puntuable per al mundial de ral·lis. El pilot de Vic disposarà d'un Mitsubishi Lancer Evo X de l'equip PCR Sport, en l'apartat de Producció, copilotat per l'asturià Quique Velasco i amb el suport dels seus patrocinadors habituals. Font es planteja la seva primera incursió en el WRC en dos anys i mig com un entrenament de cara als ral·li-raids, modalitat en la qual ha centrat la seva carrera des de fa quatre anys i que segueix sent el seu objectiu a llarg termini.
"Disputar un ral·li de les característiques del Catalunya, que és mixt, és una oportunitat que no he volgut desaprofitar. Considero que la velocitat del tram cronometrat és una base d'entrenament fonamental per als raids, una manera de no perdre ritme. Ho faig per seguir en actiu en la velocitat", explica, en vigílies de la seva 17a participació en el ral·li català del WRC.
La readaptació al ral·li no suposarà cap problema, ja que ha corregut molts anys amb les diferents evolucions dels Mitsubishi Lancer. També coneix bé l'equip. "Els membres de PCR Sport són uns grans professionals amb molta experiència i hi ha molt bon ambient a l'equip", comenta. A més, el copilot Quique Velasco és un vell conegut de Font, amb el que ja ha competit en diversos ral·lis del WRC. "L'objectiu és fer quilòmetres, rodar a un ritme ràpid i gaudir d'una prova del Campionat del Món", remata un il·lusionat Font, que ja ha fet 3 segones posicions de Producció en proves del mundial (Catalunya 2008, Montecarlo 2013 i Suècia 2014).
La participació al Catalunya-Costa Daurada arrodoneix una temporada en què Joan Font ha competit també al Dakar, la prova més dura del motor, amb un side-by-side Yamaha, i en la Baixa Aragó, la cita europea més important de la Copa del Món de Ral·lis Cross Country, amb un Toyota Land Cruiser, on es va alçar amb la victòria en la categoria T2. "Hem fet poques curses però d'una gran qualitat", descriu.
El programa del pilot barceloní reafirma un cop més la seva polivalència. "Em vaig posar entre cella i cella des de petit: m'agrada ser ràpid en asfalt, sobre neu, navegar en el desert ... En suma, ser molt polivalent. He tingut bons resultats en diferents superfícies i m'agrada ser competitiu en tot. Per això tinc la inquietud de no deixar de fer ral·lis, també en asfalt ", confessa el Campió d'Espanya de Ral·lis de Terra (2 Rodes Motrius) de 2003, amb SEAT.
El Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada arrenca avui dijous dia 5 d'octubre amb el shakedown i la sortida protocol·lària a Salou. Divendres es disputa la primera etapa, de terra, i el dissabte i el diumenge les dues etapes d'asfalt, amb un total de 19 trams, que sumen 312 quilòmetres cronometrats.