Joan Salvans i Marçal Mompió repeteixen triomf al 3r Rally Les Masies de Voltregà
Les modalitats de Regularitat repetien vencedors de l’any passat
Fotos: V-Line.org / Josep Ayats.- El Rally Les Masies de Voltregà s’ha consolidat aquest diumenge a cavall entre Osona i El Lluçanès, plenes d’aficionats del motor que van gaudir de la prova puntuable pel Campionat de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt. Tot i la seva joventut, comptava de nou amb un itinerari de luxe, amb més de 100 km cronometrats i una participació que s’acostava a la vuitantena d’equips entre Velocitat i Regularitat.
Al matí es repetia en dues ocasions el bucle format pels trams de 'La Vola – Sant Pere', 'Oristà' i 'Fontfreda', mentre que a la tarda i fins ben entrada la nit es donaven dues passades als coneguts La Trona, La Costa dels Gats i Prats - Olost. Tant la sortida i arribada com les assistències i la base de la prova estaven a Les Masies de Voltregà, sent els reagrupaments a la plaça Fra Bernadí de Manlleu.
En el pla esportiu la prova començava amb sorpresa a la primera especial de competició amb el millor temps marcat pels francesos Arnaud Genescà i Valentin Augé, amb el seu Škoda Fabia R5. Els de la Catalunya Nord van resistir al capdavant de la classificació els dos primers trams, però en el tercer, els vencedors de l’edició del 2023, Joan Salvans i Marçal Mompió, agafaven el relleu. A partir d’aquest instant i a mesura que anava avançant la jornada, el pilot d’Olost es consolidava al capdavant amb el seu potent Porsche 997 GT3 RS i arribava a l’equador del ral·li amb 21 segons de marge respecte Toni Forné i Àxel Coronado (Škoda Fabia Rally2 evo), que van començar de menys a més la cursa.
A la tarda, Salvans-Mompió no volien sorpreses i es mostraven molt sòlids a la primera posició sumant 4 scratch més (amb un total de 8 de 12 possibles) i aconseguien la victòria per segon any consecutiu. Forné-Coronado, els únics capaços de robar-li dos scratch a Salvans a la segona meitat del ral·li, demostraven que el ritme creixent que porten des de principi de temporada comença a donar els seus fruits amb una segona posició molt treballada. Un altre vehicle de la categoria Rally2 de la marca txeca ocupava el tercer calaix del podi final, aquest pilotat pel vigatà Albert Orriols. Amb Xevi Moreno a la seva dreta, Orriols fou el tercer pilot capaç de marcar un millor temps i sempre va estar en plena lluita per les posicions d’honor, beneficiant-se de l’abandonament dels francesos Genescà - Augé per averia mecànica.
Xavi Domènech i Susanna Cercadillo acabaven als peus del podi amb el seu Porsche 997 GT3 RS rodant en terra de ningú, ja que no podien atrapar el ritme dels tres primers però a la vegada no veien rivals que els hi podessin discutir la quarta posició final. El top cinc el tancaven José Manuel Íñiguez i Ricard Martín amb un altre Škoda Fabia R5.

Al sisè lloc finalitzaven Àlex Dude i Dani Muntadas amb un BMW M3 E30 que ens va fer viatjar als ’90 i amb el que van ser molt ràpids, superant per només 5 segons el modern Renault Clio Rally5 de Rubén Muñoz i Javi Martínez que foren els millors amb un vehicle de tracció davantera. Cal destacar l’actuació de Sergio García i Ariadna Martínez amb un veterà Opel Kadett que van fer pujar fins a la vuitena posició. Mora-López (Toyota GR Yaris RZ) van acusar una penalització que els va fer baixar tres posicions, tancant els deu primers llocs l’incombustible pilot local Josep Traserra, copilotat al seu Porsche 997 GT3 RS per la seva neta Mariona Zanini.

Molt remarcable la participació a les modalitats de Regularitat, que repetien vencedors de l’any passat. Carles Miró i Ivan Matavacas van aconseguir un ajustat triomf per davant de Carles Simón i Ramón Ferrés, amb un BMW 325 E30, completant el podi Josep Cutrina i Albert Forcada amb el Renault 5 Turbo 2. En Regularitat Sport guanyaven José Luis Moreno i Isidre Noguera, imposant amb claredat el seu BMW 320i E30 per davant d’Hernández - Serra i Auret - Tarabal, ambdós amb Renault 5 GT Turbo.