ACVIC inaugura l’exposició del programa Art i Escola dedicada a l’arrel
L’exposició, que es pot visitar fins el 29 de juliol, exhibeix una selecció de la trentena de projectes artístics realitzats durant el curs
L’exposició, que es pot visitar fins el 29 de juliol, exhibeix una selecció de la trentena de projectes artístics realitzats durant el curs
Redacció.- ACVIC va acollir dijous la inauguració de l’exposició del programa Art i Escola, una iniciativa que estableix una xarxa de col·laboracions entre diferents institucions que treballen des de l’àmbit de l’art i l’educació, conjuntament amb centres educatius, i que organitza conjuntament amb el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona, amb la participació de professionals de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic, l’Escola d’Art de Torelló, H. Associació per a les Arts Contemporànies, Katacrack, Pakdart, la Universitat de Vic i persones a títol individual.
L’arrel, el tema d’enguany
L’exposició, que es pot visitar fins el 29 de juliol, exhibeix una selecció de la trentena de projectes artístics realitzats durant el curs. La temàtica escollida per aquesta dotzena edició, treballada des de diferents punts de vista, ha estat l’arrel, un element que “implica acció, cerca, expectatives, aventura. L’arrel nodreix i sosté. Dona respostes i genera noves preguntes. Les arrels són els queixals de l’herència, la xarxa i el forat, allò visible i invisible. La memòria. La vida i la mort”, segons Lara M. Pascual, curador del projecte. “Parar esment a les arrels ha permès descobrir la riquesa que acullen i les possibilitats que ofereixen a nivell artístic, personal i comunitari. I permeten continuar creixent i portar-nos a llocs nous si les seguim alimentant”, destaca Pascual.
3.000 alumnes de 32 centres
L’exposició Art+Escola+Arrel exhibeix projectes realitzats mitjançant diferents tècniques i formats artístics, des de l’escultura, la fotografia, l’acció performàtica fins a la pintura. Els centres, que abasten des de l’escola bressol fins a centres de secundària, i també d’educació especial, han treballat els projectes amb un grup classe o curs en concret o bé, en algun cas, amb la participació de tota l’escola. A més, durant el procés, un equip d’una vintena d’assessors relacionats amb al món de l’art, han realitzat tasques de suport i acompanyament.
El programa Art i Escola ha comptat aquesta edició amb la participació de més de 3.000 alumnes de 32 centres educatius procedents de les comarques d’Osona -sobretot-, el Ripollès i el Solsonès.
Entre els projectes realitzats per l’alumnat, s’hi pot trobar una proposta centrada en la tradició oral compartida de generació en generació, de l’escola Rocaprevera de Torelló; un recull de petites escultures de fang i altres elements naturals que simbolitzen l’arbre genealògic familiar, de l’escola bressol La Pitota de Prats de Lluçanès; o unes boles fetes d’argila, terra i llavors, que es llancen a la natura i germinen quan la pluja les desfà, sense necessitat de plantar-les, de l’escola Estel de Vic.
Exposició amb activitats complementàries
Art i escola completarà aquesta exposició, que serveix com a culminació de la feina portada a terme durant tot el curs escolar, amb diverses activitats complementàries: una jornada d’intercanvi d’experiències entre docents, la sobretaula ‘Cuina d’herbes i arrels’, un taller de cianotípia familiar i una estada intensiva a la natura durant quatre dies.
També es suma a les propostes el nou Miniespai d’ACVIC, dirigit a infants, joves, famílies i educadors, obert en l’horari habitual del centre i on es poden trobar diferents llibres il·lustrats, d’imatges, àlbums o llibres-joc per inspirar, crear, experimentar i jugar a través de l’art contemporani.