Àgil
Mellow Yellow

El Consistori Infantil de Torelló pren possessió

El Consistori Infantil està format per disset alumnes de 6è de Primària de les escoles de Torelló

El Consistori Infantil està format per disset alumnes de 6è de Primària de les escoles de Torelló





(Foto: Ajuntament de Torelló).- En un ple celebrat el pasat dijous a la tarda a la sala de plens de la Casa de la Vila, va prendre possessió el Consistori Infantil de Torelló 2018-2019. Els 17 regidors i regidores infantils ostentaran el càrrec al llarg del curs, en representació de les escoles Vall del Ges, Fortià Solà, Rocaprevera, Sagrats Cors i Marta Mata. En el decurs de la sessió, l’alcalde de Torelló, Santi Vivet, va anunciar que aquest curs es proposarà al Consistori Infantil un treball entorn del medi ambient, concretament sobre la diversitat d’arbres que hi ha al municipi. El ple també va comptar amb l’assistència de la regidora de Cultura i Participació Ciutadana, Núria Güell. 



El Consistori Infantil 2018-2019 està format per Nil Ridaura, Carla Barba i Clàudia Vachet de l’Escola Rocaprevera; Aina Crous, Laura Carmona i Marc Vilar de l’Escola Sagrats Cors; Berta Fuster, Mennana El Fanichi i Nerea Martínez de l’Escola Vall del Ges; Roger Diego, Eduard Guzman, Bet Illamola i Irene Soler de l’Escola Fortià Solà; i Anscari Montero, Pol Jufré, Mariona Gandullo i Martina Yebra de l’Institut-Escola Marta Mata.



A tots els regidors i regidores se’ls va imposar l’escut de l’Ajuntament i, en les seves intervencions, van comentar els motius que els han impulsat a formar part del Consistori Infantil i què n’esperen. Tots van mostrar el seu compromís a treballar en el projecte amb rigor i dedicació.



Aquest és el desè curs consecutiu que l’Ajuntament de Torelló posa en marxa aquesta iniciativa de democràcia participativa, amb la col·laboració de les escoles del municipi.



El Consistori Infantil està format per disset alumnes de 6è de Primària de les escoles de Torelló, prèviament escollits pels seus companys de classe. La idea del Consistori Infantil té dues direccions. Per una banda, fer conèixer als nens i nenes l’estructura i el funcionament d’un ajuntament; i per l’altra escoltar la seva veu, conèixer la seva visió de la realitat i les seves propostes i, en la mesura que sigui possibles, incorporar-les a l’acció de govern.


Més notícies de Societat