El trobador, una mordaç paròdia de Pitarra
Pierrot Teatre s’arrisca i se’n surt amb nota amb aquesta obra cavalleresca en vers
Pierrot Teatre s’arrisca i se’n surt amb nota amb aquesta obra cavalleresca en vers
Toni Carrasco (Foto: T.C).- Fins a tres funcions ha ofert aquest passat cap de setmana la companyia centellenca Pierrot Teatre amb un important èxit de públic i crítica. En aquesta ocasió posaven en escena El trobador, basat en l’obra Lo Cantador de Serafí Pitarra. La direcció ha anat a càrrec del sempre efectiu i efectista Ramon Vila.
L’acció se situa durant el regnat de Ferran d’Antequera, en ple segle XV amb l’aparició de personatges grotescos, molt ben caracteritzats pels actors locals i sempre actuant i amb les seves intervencions en vers. Uns personatges singulars com la dama de la reina, Donya Leonor; la seva cambrera, Donya Filomena; la gitana vella, Madalena; el comte de la Pruna, Don Nunyo del Parpal; el cavaller noble, Don Guillem dels Préssecs; el cantador, Don Man-ric; el criat eixerit, Macari; el criat vell, Libori; el criat babau, Baldiri i l’home lleig, el botxí.
Lo Cantador és un clàssic de Pitarra, una gatada cavalleresca en dos actes, en vers i en català, que es va estrenar al teatre Odèon de Barcelona el 12 d’octubre de 1864. És, en essència, una mordaç paròdia del drama en castellà “El Trovador”, d’Antonio García Gutiérrez.