Investigadors de la UVic-UCC lideren un projecte internacional sobre escriptura creativa i inclusió social a primària
Hi participen universitats i escoles d´Itàlia, Hongria i Ucraïna així com l’escola Les Pinediques de Taradell
ACN.- Investigadors de la UVic-UCC lideren un projecte europeu sobre escriptura narrativa i inclusió social a primària. Està finançat amb fons del programa Erasmus+ i comptarà amb la participació de nens de 9 i 10 anys que crearan històries d’inclusió. Posteriorment serviran per desenvolupar una eina en línia oberta als centres escolars d’Europa com a resultat final. El projecte vol donar suport als docents amb sessions de formació i amb recursos didàctics que permetin detectar “conflictes latents i millorar les actituds inclusives” de l’alumnat a partir de recursos de l’escriptura creativa i de la narració digital. Hi participen universitats i escoles d´Itàlia, Hongria i Ucraïna així com l’escola Les Pinediques de Taradell.
Amb el nom de Writing for Inclusion (WIN), el projecte està dotat amb prop de 130.000 euros. El lideren els professors i investigadors de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la UVic-UCC Mireia Canals-Botines, Angel Raluy Alonso, Miquel Pujol Tubau i Núria Medina-Casanovas. Per desenvolupar-ho, treballaran amb docents de l’Escola Les Pinediques de Taradell, que també és soci del projecte i on es durà a terme una de les proves pilot. La resta d’institucions sòcies són la Università Degli Studi Di Firenze (Itàlia), la Eötvös Lorand Tudományegyetem (Hongria), i la Poltava V.G. Korolenko National Pedagogikal University (Ucraïna), tres centres d’ensenyament superior cadascun dels quals compta amb una escola del seu àmbit territorial com a ‘partner’.
Eines audiovisuals perquè els infants creïn històries
WIN es desenvoluparà en tres fases. En el seu primer any, que ara comença, els esforços se centraran en dues direccions. D’una banda, es crearan els recursos i les eines, essencialment animacions disponibles en un entorn Moodle, amb què els infants crearan les seves històries d’inclusió. Per una altra banda, es formarà els mestres que, en una segona fase, acompanyaran els estudiants en les activitats d’escriptura creativa i inclusió a les aules. Es tracta de deixar-ho tot a punt per a la segona fase, el primer trimestre del curs 2021-2022. Serà quan infants i mestres desenvoluparan el projecte i crearan les històries utilitzant les eines creades que, segons Mireia Canals-Botines, ID del projecte, “proporcionaran un gran ventall de possibilitats creatives”.