La nova Yerma de Lorca convenç a l’Atlàntida
Un espectacle, en castellà, sota la direcció de Juan Carlos Martel Bayod
Un espectacle, en castellà, sota la direcció de Juan Carlos Martel Bayod
Toni Carrasco (Fotos: T.C).- La trilogia lorquiana de Bodas de Sangre, Yerma i La Casa de Bernarda Alba no passa mai de moda. La pressió social sobre la dona és un tema recurrent de l’autor, i està present en aquesta trilogia rural. Tres tragèdies que uneixen mite, poesia i realitat en tres retrats de dones a la vegada oprimides i alliberades.
La nova producció del Teatre Lliure de Yerma, dins el cicle #Ambeudedona i que es va poder veure el passat divendres a l’Atlàntida de Vic, així ho demostra amb escreix, amb una nombrosa presència de públic. Una obra on la tragèdia d’una dona que no aconsegueix tenir fills sota la pressió social i el desig de ser mare, ens posa en qüestió i ens interpel·la.
Yerma és la protagonista i la que dóna títol a una de les peces més aplaudides de Federico García Lorca. Un poema tràgic en tres actes que mostra el conflicte intern d’una dona que vol ser mare però no pot. Ella viu aquesta frustració en un entorn on és indispensable la maternitat en una dona casada, les principals funcions de la qual són la casa i els fills. I dins seu, l’instint maternal lluita contra la repressió i les obligacions imposades.
Un espectacle, en castellà, sota la direcció de Juan Carlos Martel Bayod.