Àgil
Mellow Yellow

L’Escola Albir consolida el seu impacte a Osona amb més de 300 joves acompanyats

L’Escola ha impartit 2.868 hores de formació i s’ha assolit un 40% d’insercions educatives i laborals

(Foto: Escola Albir).- L’Escola de Noves Oportunitats Albir, nascuda com a projecte estratègic i prioritari per fer front a l’abandonament escolar prematur a la comarca d’Osona, es consolida després de tres anys una proposta educativa transformadora centrada en l'acompanyament personalitzat, l'aprenentatge significatiu i la vinculació amb l'entorn. “El treball pedagògic es fa a través del vincle, amb tutories setmanals i acompanyament subjectiu durant tota l’estada del jove a l’Escola”, destaca el director de l’Escola Albir, Jordi Valldeoriola.

Des de la seva posada en marxa l’any 2022, el projecte ha obtingut resultats destacats en participació, formació i inserció que reforcen l’eficàcia del model pedagògic implementat. En aquest període, s’han matriculat a l’escola més de 300 joves, 251 dels quals ha iniciat algun itinerari formatiu. Un total de 107 joves han cursat itineraris de formació professional, dels quals més del 60% han obtingut titulació. Després de dos cursos escolars, s’han impartit 2.868 hores de formació professional en sectors com hostaleria, instal·lació i manteniment, energia i aigua, informàtica, fabricació mecànica i indústries alimentàries. L’Escola ha obtingut uns resultats de 40% d’inserció educativa i laboral, concretament, un 25% dels joves s’han insertat en el mercat laboral i un 15% han retornat al sistema educatiu. L’alt nivell de satisfacció expressat pels participants posa en valor la qualitat de l’acompanyament tutoritzat, la metodologia pràctica i les activitats vivencials que afavoreixen la cohesió de grup.

Amb aquesta trajectòria, l’Escola Albir es posiciona com un referent a la comarca en la lluita contra l’abandonament escolar i en la promoció de l’equitat educativa. “És fruit d’un gran pacte polític entre el món empresarial -el Consell Empresarial d’Osona (CEDO), la Cambra Comerç, Ausa Futur, Associació d’Empresaris de Manlleu (AEM) i la Fundació Impulsa- i el sector públic com els Ajuntaments de Vic i Manlleu, el Consell Comarcal d’Osona i Creacció- amb un model de governança únic a Catalunya”, explica Valldeoriola.

El compromís amb l’educació inclusiva i arrelada al territori demostra que, amb acompanyament i confiança, cada jove pot trobar el seu lloc i contribuir activament a la societat. El model es fonamenta en itineraris flexibles, suport emocional i formació pràctica, i compta amb un equip multidisciplinari compromès amb el desenvolupament integral dels joves. “La programació formativa es fa amb lògica invertida: a partir de la demanda i dels interessos dels i les alumnes s’estableix el pla de treball i l’itinerari personal de cadascun d’ells”, afegeix el director.

Amb seu a Manlleu i Vic, l’Escola Albir treballa amb xarxa amb tots els municipis de la comarca per oferir una alternativa real a l’abandonament escolar prematur. Actualment, els joves de l’Escola provenen de 30 municipis d’Osona i el Lluçanès per la qual cosa, l’Escola ofereix beques de transport a tot l’alumnat que s’ha de desplaçar.

Nou acte de graduació dels alumnes del curs 2024-2025

L’Escola de Noves Oportunitats Albir celebrarà el dimecres, 16 de juliol, a les 18.30 h l’acte de graduació del curs 2024-2025 al paranimf de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic - UCC). Es graduaran un total de 105 alumnes de diferents municipis de la comarca.

L’acte comptarà amb la presència del president de la Fundació Albir i Alcalde de Manlleu, Arnau Rovira; l’Alcalde de Vic, Albert Castells i la resta de patrons que configuren el patronat de la Fundació Albir. L’acte l’apadrinarà la senyora Gemma Verdés, Directora General d’Alumnat.

Més notícies de Societat