L’Institut Antoni Pous i Argila impulsa la sostenibilitat i el plurilingüisme a través del projecte Erasmus+ FUSOPA
Quinze alumnes catalans van exercir d’amfitrions per a l’alumnat provinent d’Àustria
Redacció.- Del 24 al 28 de març, l’Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu va acollir la tercera mobilitat del projecte Erasmus+ FUSOPA, una iniciativa educativa que promou la sostenibilitat, el treball col·laboratiu europeu i el plurilingüisme, amb un èmfasi especial en la pràctica del castellà i l’anglès com a llengües vehiculars.
En aquesta ocasió, quinze alumnes catalans van exercir d’amfitrions per a l’alumnat provinent d’Àustria (Bernoulli-Gymnasium), Islàndia (Verzlunarskóli Íslands) i França (La Fontaine des Eaux), amb qui van compartir una intensa setmana d’activitats centrades en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establerts per les Nacions Unides.
L’alumnat va participar en un ampli ventall d’experiències significatives, entre les quals destaquen la visita al Museu de l’Aigua de Salt, l'activitat de la “Barcelonada“ per promoure l’ús del transport públic i la realització d’enquestes sobre el consum responsable d’aigua als carrers de Barcelona. També van visitar el Museu del Ter per aprofundir en els orígens de la indústria tèxtil i reflexionar sobre la seva evolució i l'impacte que té en l'actualitat, especialment en contextos de producció intensiva com el sud-est asiàtic.
Una de les activitats més destacades va ser la visita al CosmoCaixa, on l’alumnat va poder explorar de manera interactiva la biodiversitat del planeta, especialment a través de l’espai del bosc inundat, i comprendre la importància de preservar els ecosistemes per garantir un futur sostenible.
Altres activitats rellevants inclouen la visita al menjador social El Tupí de Vic i una botiga de segona mà, amb l’objectiu de sensibilitzar sobre el consumisme excessiu i fomentar hàbits més sostenibles i solidaris.
El projecte FUSOPA no només pretén conscienciar sobre la importància de la sostenibilitat, sinó que també busca oferir al jovent una oportunitat d’intercanvi intercultural, treball en equip i aprenentatge lingüístic en contextos reals. Aquesta tercera mobilitat ha estat, sens dubte, una experiència enriquidora tant a nivell educatiu com personal per a tot l’alumnat, com pel professorat representant.