Àgil
Mellow Yellow

Osona es postula com una destinació turística sostenible i amb productes de qualitat

Un centenar de persones vinculades al sector turístic osonenc es van aplegar a Manlleu en la Nit del Turisme d’Osona 

Un centenar de persones vinculades al sector turístic osonenc es van aplegar a Manlleu en la Nit del Turisme d’Osona 





Redacció (Foto: Consell Comarcal d’Osona).- La novena edició de la Nit del Turisme d’Osona es va celebrar, el passat dijous dia 2, per primera vegada fora de l’Edifici El Sucre de Vic. Representants polítics i tècnics del Consell Comarcal i de pràcticament tots els ajuntaments de la comarca, socis i agents del sector privat van omplir el teatre de Manlleu per conèixer les accions i les estratègies que s’estan impulsant des del territori en l’àmbit turístic.Durant la gala, es van presentar les principals actuacions desenvolupades i previstes per tal de promocionar i posicionar Osona com una destinació turística “sostenible, autèntica i amb una oferta de productes turístics de qualitat”. Aquests són els tres dels grans valors del model turístic osonenc, destacava el president d’Osona Turisme, Carles Banús. 



En el seu parlament, el secretari general d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, Oriol Sagrera, va aplaudir la trajectòria i els resultats de l’activitat turística d’una comarca que “està ben posicionada per liderar la transformació del sector després de la pandèmia. Tenim tots els actius suficients per ser un referent responsable, sostenible i socialment inclusiu i esdevenir la millor destinació turística de l’interior de Catalunya”. Per la seva banda, el president del Consell Comarcal, Joan Carles Rodríguez, va reiterar la idea de generar més valor que volum: “Hem de fixar-nos la qualitat com objectiu i saber-la mantenir” i va felicitar al sector pel notable obtingut en l’informe anual de reputació online. 



 



Compromesos amb la sostenibilitat i amb la qualitat de l’atenció turística 



A Osona, hi ha més de 50 empreses i entitats amb la certificació Biosphere. Es tracta d’un segell de qualitat que acredita que els aspectes mediambientals, sociocultural i econòmics conviuen amb harmonia en la gestió turística. En la Nit del Turisme, es van entregar aquests distintius als nous agents que l’han aconseguit.També es van lliurar els diplomes a les empreses que s’han adherit al programa de Punts d’Informació Turística que contribueixen a oferir informació turística de qualitat. A Osona, ja en són més de 30. 



 



Com és el turista d’Osona? 



Una de les curiositats que es va presentar és el perfil sociodemogràfic del turista. Un estudi que realitza l’Observatori de Turisme de Barcelona conclou que el visitant osonenc és un home d’entre 35 i 44 anys que viatja amb família i/o fills (44,8%) o només amb parella (16,3%). Generalment, es tracta d’un turista d’àmbit nacional (84,5%) o que prové de països europeus com Països Baixos, França o Itàlia. El turista de la resta del món només representa un 0,86%. La nota de valoració global de turista que vista a Osona és d’un 8,8/10. treballant en aquesta bona direcció. 


Més notícies de Societat