Àgil
Mellow Yellow

‘Una Tona de Màgia’ supera l’obstacle de la Covid-19

La 5a edició del festival ha estat un èxit d’assistència tot i la situació de pandèmia actual

La 5a edició del festival ha estat un èxit d’assistència tot i la situació de pandèmia actual





Tona (Foto: Josep M. Costa).- Des de dijous i durant tot el cap de setmana, Tona s’ha convertit en la capital de la màgia a Catalunya. La cinquena edició del Festival Internacional de Màgia de Tona ha tingut molta varietat de programació i per a tots els públics, apostant per la qualitat de la màgia i, també, per la sostenibilitat i la visibilitat de la dona en tots els àmbits.



A causa de la pandèmia de la Covid-19, el festival, que s’havia de celebrar a principis del mes de maig, s’ha ajornat fins a la primera setmana d’octubre i ha hagut d’adaptar la seva programació inicial. L’equip d’Una Tona de Màgia ha treballat perquè el festival seguís les mesures de seguretat, salut i higiene recomanades per prevenir contagis de la Covid-19. Per aquest motiu, l’edició d’enguany ha tingut un molt bon èxit d’assistència tot i la situació de pandèmia. El públic ha agraït molt l’esforç que ha fet l’organització  per prevenir els contagis i per fer del festival un espai segur.



Jordi Pota, el director artístic del festival, exposa que “la cinquena edició del festival ha anat molt bé. Els espectacles estaven plens de gent, sempre seguint les mesures de seguretat. El públic ha confiat en nosaltres i això ho valorem molt positivament”, i afegeix que “la gent ha vingut a veure els espectacles amb moltes ganes de veure màgia, somriure i passar-s’ho bé, que és el que necessitem ara, i de repetir l’experiència l’any que ve. El públic i els artistes han estat molt respectuosos i han seguit les mesures de seguretat organitzades pel festival en tot moment”. 



Pota també ha volgut remarcar la importància de la cultura assegurant que “ens hem adonat que la gent volia veure els espectacles, que la gent volia veure cultura. Amb aquesta edició demostrem que la cultura és un bé essencial i que és segura sempre que hi hagi l’esforç de les persones que l’impulsen perquè tot surti bé”. En aquest sentit conclou dient que “he d’agrair a tot l’equip del festival que s’ha deixat la pell perquè el públic d’aquesta cinquena edició tingués una experiència segura”. 



La programació del festival



L’aposta per una programació variada en què s’hi poden veure artistes nacionals i internacionals que treballen en diferents modalitats d’aquesta professió i que també pretén destacar altres disciplines afins a la màgia és molt ben valorada pel públic. En aquest sentit, l’espectacle de faquirisme del Fakir Testa i l’espectacle de bombolles de Pep Bou han tingut molt bona acollida.



Aquest any, l’Off Festival s’ha consolidat al festival i ha donat visibilitat a artistes emergents de qualsevol modalitat de les arts escèniques. Per aquest motiu, a part de màgia, el públic també ha pogut gaudir d’espectacles de clown, com el de Nanu Ferrari o Adrián Conde, entre altres, fet que arrodoneix la programació i la fa més completa.



A més, l’edició d’enguany també ha estat protagonitzada per les colles de cultura popular de Tona com el grup de percussió Batruca Batraca, els Diables de Tona o l’actuació de l’animal prehistòric del poble, en Prothus, la bèstia de foc i aigua de l’AMPA de l’Escola Municipal de Música de Tona, que l’any passat a causa de la pluja no va poder sortir al carrer.



L’aposta decidida per visualitzar les magues en la programació d’Una Tona de Màgia ha fet que el festival destaqui entre altres. En l’edició d’enguany, s’ha comptat amb la maga Martilda i la maga Melanie Cacho que han actuat a la programació In i Off del festival,  la maga xinesa Huang Zeng que ha fet el seu famós espectacle a la Gala Internacional, i la maga Cristina Ferrer que després de l’èxit en anteriors edicions ha dinamitzat el taller de màgia per a nens i nenes.



‘Una Tona de Màgia’, un festival que aposta per la sostenibilitat



En la cinquena edició d’Una Tona de Màgia s’ha apostat per reduir tots els canals de comunicació físics, com per exemple els fullets i dossiers informatius, i potenciar les comunicacions pels mitjans digitals del festival. L’experiència ha estat molt positiva i el públic ha rebut amb molt bones crítiques la iniciativa. Aquesta és una aposta decidida que el festival ha fet pel medi ambient i per prevenir possibles contagis de la Covid-19 que continuarem posant en pràctica en edicions futures del festival.



En aquesta línia, el patrocinador oficial del festival és Estabanell Energia, la comercialitzadora catalana d’energia 100% d’origen renovable certificada i de serveis energètics. 



Aquest acord posa en relleu dos dels valors compartits tant per Estabanell com pel Festival: la proximitat i l’aposta decidida pel territori, així com la sostenibilitat i cura de l’entorn natural, comercialitzant energia elèctrica que prové de fonts renovables. Justament, la passada edició la va protagonitzar el concepte d’energia, mentre que enguany s’ha apostat pel concepte d’empremta.


Més notícies de Societat