'A L’Habitatge ajudem en un dels processos més importants de la vida de les persones'
L’Habitatge és una de les immobiliàries més importants de la comarca i compta amb especialistes en cada àmbit de la compra, venda i lloguer
L’Habitatge és una de les immobiliàries més importants de la comarca i compta amb especialistes en cada un dels àmbits implicats en la compra, venda o lloguer d’immobles
Sara Oliver.- És una de les immobiliàries amb més trajectòria de la comarca i s’ha convertit en un punt de referència en el sector. Parlem de L’Habitatge, que amb un equip de 14 persones i departaments especialitzats en cada àmbit, treballa perquè el procés de compra, venda o lloguer d’un immoble sigui fàcil, ràpid i satisfactori. Amb Àngel Isern al capdavant, L’Habitatge és la immobiliària més gran de Vic i han estat centenars les operacions realitzades des de la seva fundació l’any 1990. Hem parlat amb l’Àngel i amb el seu fill, Gerard Isern, per conèixer a fons l’empresa.
En què es diferencia L’Habitatge d’altres immobiliàries?
Les ganes i la il·lusió de fer coses diferents. Sempre hem sigut bastant innovadors, el programa CMR de gestió de pisos el vam dissenyar nosaltres l’any 93 i encara l’estem millorant per evolucionar. Utilitzem el big data des de fa temps, vam ser els primers a utilitzar les càmeres 3D... A més, som els únics que tenim seccions amb gent especialitzada per a cada àmbit: tenim el departament de lloguer, el de compravenda, el d’assessorament financer, el que es cuida de preparar documentacions i escriptures...
També estem en grups d’agències de tot el país on ens passem productes que poden interessar a altres llocs i novetats pel que fa a tecnologies.
Tot i que sou una empresa gran, manteniu l’esperit familiar...
Sí, amb els anys he aconseguit que sigui una empresa familiar: ara hi treballa la meva dona i el meu fill, i la meva filla també col·labora amb nosaltres.
Com ha evolucionat el sector immobiliari els últims anys?
El sector immobiliari ha crescut molt, però amb hàndicaps. Un dels principals és que no hi ha una línia de treball generalitzada. Estem jugant amb l’operació més important de la vida de les persones, de manera que hem d’aportar un valor real en cada operació. El que és bo ara mateix és que hi ha moltes eines que ens faciliten el dia a dia de l’empresa, i ens permeten sobretot centrar-nos en les persones. El que intentem des d’aquí és això, poder guiar a les persones perquè la compra o venda del seu immoble, que és l’actiu més gran que tenen, sigui una experiència positiva.
Com ho feu perquè. aquesta experiència sigui “positiva”?
L’èxit resideix en dissenyar la millor estratègia per a cada client, perquè al cap i a la fi cada client és diferent. La nostra obligació és explicar-li al client, amb tota la informació possible, el perquè d’aquesta estratègia. Acabem portant a terme l’estratègia que el client vulgui, però està en el seu dret de tenir aquesta informació. Nosaltres ens dediquem a això cada dia i la gent fa aquesta operació normalment un cop a la vida o, en tot cas, poques vegades.
Com influeix la proliferació de portals immobiliaris en la vostra feina?
En els últims anys, els portals immobiliaris han crescut molt, però allà bàsicament hi ha desinformació: hi ha tantes coses que costa trobar el que realment estàs buscant.
A L’Habitatge, en canvi, analitzem les necessitats de cada persona i l’ajudem a prendre la millor decisió. Hi ha gent que prioritza la llum, d’altres la localització... Analitzem cada cas i, en funció de l’estoc que tenim o que tenim previst tenir, els enfoquem directament cap a una direcció.
Per altra banda, utilitzem totes les eines actuals per passar informació de la forma més ràpida i eficient possible. Enviem, per exemple, un vídeo de com és un pis fins i tot abans de publicar-lo. Creem un canal de comunicació directa perquè tot sigui més àgil i agradable.
Una cosa important a l’hora de vendre un immoble és la valoració. Com ajuda L’Habitatge en aquest procés?
Sí, una de les coses més importants quan volem vendre un pis és saber què val. No n’hi ha cap d’igual, ni amb orientació, ni amb metratge, ni amb acabats... Nosaltres la valoració la treballem a diferents nivells: utilitzem el big data, tenim accés al registre de la propietat i sabem tots els pisos que s’han venut a la zona i el preu amb el qual estan escripturats... És molt important donar un preu de mercat idoni. Nosaltres amb un informe t’expliquem detalladament el perquè aquest pis val tant.
Què implica establir un preu per sobre de l’adequat?
Sortir al mercat amb un preu fora de mercat fa que escanyi el producte i aquest no agradi, perquè serà car comparat amb altres. A vegades la gent compara amb anuncis d’internet, però no hem d’oblidar que el que està anunciat a internet és el que no es ven.
Un altre problema és donar l’immoble a moltes agències, perquè es creu que així es vendrà més de pressa. Però això és contraproduent, perquè fa l’efecte que té algun defecte.
A L’Habitatge sempre feu un estudi econòmic abans de les visites. En què consisteix?
Sempre fem una anàlisi econòmic de cada persona i elaborem un estudi detallant totes les despeses que hi haurà, perquè no hi hagi sorpreses i sigui una operació agradable i tranquil·la. Comprar un habitatge és una de les principals causes d’estrès de la vida d’una persona, per això és molt important fer-li costat fins al final.
Això ho aconseguim perquè tenim especialistes per a cada àmbit. En la majoria d’agències el personal fa des de la captació, penjar el producte a internet, escriure, fer les fotografies, preparar les escriptures... Difícilment una mateixa persona pot fer tot això. Aquí els clients passen per cada secció i se’ls explica detalladament cada cosa.
Per què és clau aquesta anàlisi?
Avui mateix hem tingut una reunió amb el director general d’un banc i és la tercera entitat bancària que ens confirma que, ara com ara, tenim un 0% d’impagats d’entre els nostres clients. Un pis o una casa l’has de comprar per gaudir-la, no per patir-la. Si ets un comprador de 150 mil euros no pots comprar un habitatge de 170 mil, perquè no el gaudiràs, el patiràs. Si podem fins a un punt, hem d’anar cap allà, i més endavant si es vol ja es pot fer un canvi. Pensem en les persones, no es tracta de col·locar producte i a veure què passa.
Parlant de l’economia, també oferiu un servei per a persones a qui se’ls ha apujat molt la hipoteca darrerament...
Les persones que tenen hipoteques variables han patit un increment de preu molt elevat. El nostre departament d’assessora-ment financer treballa per abaixar-los la quota mensual, sense cap sobrecost. Ho aconseguim en el 90% dels casos i l’entrevista per fer l’estudi financer és gratuïta i hi pot accedir tothom.
Recentment heu estrenat una gestoria immobiliària per Whatsapp. Com funciona?
Hi ha molta gent que fa una compravenda pel seu compte. Sovint no saben què han de fer, hi ha moltes normatives noves, no saben quin preu posar, quin contracte s’ha de fer... Ara hem creat la pàgina web www.gestoriaimmobiliaria.cat, on oferim diferents serveis a la carta, i cobrem només la gestió que ens demanen. Des de la valoració, la preparació del contracte, el finançament, preparar les escriptures...
També teniu un servei atractiu per a inversors...
Si un inversor ens compra un pis per llogar, li garantim el lloguer. Tu compres un pis de 150 mil euros i et garantim que el lloguem a 700 euros, per exemple. Si el segon mes no l’hem llogat, et paguem el lloguer nosaltres fins que trobem un llogater que reuneixi els requisits pel teu pis. Opcions com aquesta en tenim moltes.
Per acabar... Amb què us quedeu després de tants anys al sector immobiliari?
És una feina molt gratificant perquè estàs ajudant en un procés molt important de la vida de les persones, i això és la cosa més satisfactòria del món. L’agraïment dels clients compensa tota la feina que hi ha al darrere.
Sigui perquè ens coneixen de tants anys, sigui per la situació, sigui per l’aparador vistós, sigui perquè som més gent... Sigui pel motiu que sigui, L’Habitatge és un punt de referència i són moltes les persones que acaben passant per aquí, per casa, i que confien en nosaltres.