Àgil
Mellow Yellow

‘A Osona Activa tractem els clients com voldríem ser tractats si els clients fóssim nosaltres’

Ofereixen serveis de gestió immobiliària amb un interessant apunt social. Un 4% de l’import de les operacions es destina a entitats socials

Osona Activa ofereix un ampli ventall de serveis de gestió immobiliària amb un interessant apunt social, i és que un 4% de l’import de cada operació es destina a entitats socials





A Centelles, al número 68 de l’avinguda Ildefons Cerdà, hi trobem Osona Activa. Es tracta d’una assessoria immobiliària amb més de 20 anys d’experiència al sector, amb vocació de servei i de mediació entre els clients i el mercat. Estan especialitzats en compra-venda i lloguer d’habitatge, assegurances, finançament, tràmits i gestió de patrimoni.

 

És una empresa familiar que va arrencar el pare, Lluís Moya, i que ara, des del 2014 capitaneja el seu fil, l’Aleix. Destaquen pel treball en equip, un tracte proper amb els clients i una vessant social. I és que donen part dels beneficis de cada operació a entitats socials. Treballen perquè els clients se sentin acompanyats en tot moment i perquè les gestions immobiliàries resultin fàcils i còmodes. 



Parlem amb l’Aleix Moya d’aquesta vocació social, dels serveis que ofereixen, de com està el sector o de l’augment de demanda 

d’habitatge amb jardí arrel de la pandèmia, entre d’altres qüestions. 



Què és Osona Activa?



Som una assessoria immobiliària amb més 20 anys d’experiència al sector. Són molts anys i sempre lligats a valors familiars. El meu pare porta més de 50 anys treballant en el sector de la construcció. En un moment determinat va crear una empresa dedicada a la promoció immobiliària i en un moment determinat jo vaig entrar al sector i vam agafar Osona Activa. Va ser durant l’anterior crisi econòmica. El meu pare necessitava ajuda, em vaig formar i vaig començar a treballar al seu costat. Va ser agosarat però hem tirant endavant.  Des del 2014 jo estic al capdavant de l’empresa i seguim treballant tots dos colze a colze.



Quins serveis oferiu?



Oferim un ampli ventall de serveis de gestió immobiliària. Treballem amb temes de compra-venda de qualsevol tipus d’immoble o terreny acompanyant el client en tot el procés; també gestionem lloguers;  tot el que serien tràmits com cèdules d’habitabilitat o certificats energètics; així com també assegurances i qüestions de finançament. També podem oferir serveis d’arquitectura. Sempre mirem com podem acompanyar i buscar les millors opcions per satisfer totes les parts.



Què us diferencia d’altres immobiliàries?



Evidentment treballem de manera professional, amb transparència, amb un tracte excels als clients. Tot el que hauria de ser la base tot negoci. A més a més, en el nostre cas som una empresa 100% familiar. La nostra màxima és que tractem els nostres clients com voldríem ser tractats si els clients fóssim nosaltres. Volem que se sentin acompanyats en tot moment i que tot el procés de gestió els resulti fàcil i còmode. L’avantatge de ser una empresa familiar és que pots oferir un tracte molt més proper. En el nostre cas no comptes les hores, tot i que és sa mantenir una certa distància i marcar uns horaris. Ens permet molta més flexibilitat i un tracte més personal que grans empreses.



Quin és el vostre àmbit geogràfic?



Fins ara, de Tona a Aiguafreda, és on hem treballat habitualment i amb ganes d’ampliar els nostres serveis a més poblacions de la comarca d’Osona. Actualment tenim algun habitatge a Granollers, Barcelona i Olot. Solen ser clients que per confiança i comoditat ens demanen que ho gestionem nosaltres. Jo sóc nascut a Cardedeu i em fa il·lusió poder treballar-hi. Aviat començarem una campanya en aquesta zona. En general, l’àmbit ve determinat per la gent que ens ve a buscar.



Feu una cosa innovadora, doneu el 4% de cada operació a una entitat social. Com sorgeix aquesta iniciativa?



Surt de la necessitat d’intentar diferenciar-nos i sentir-nos còmodes amb el que fem. Vaig mirar què oferien altres immobiliàries i no em convencia, no m’hi sentia identificat i se’m va acudir aquesta acció. El que fem és que quan tanquem una operació amb el client oferim quatre entitats diferents on fer una aportació del 4% dels nostres honoraris. És una manera de sentir-nos còmodes i col·laborar amb diverses causes. Amb aquesta acció també pretenem acostar-nos a possibles clients sensibilitzats amb determinades causes socials. Fins ara, les entitats en han rebut amb els braços oberts i els clients veuen amb molts bons ulls la iniciativa.



Amb quines entitats treballeu?



Hem buscat entitats més locals per una qüestió de proximitat però també de més grans. Treballem amb Ajuda a la lluita contra el càncer, se centren en la lluita contra aquesta malaltia i ajuden els pacients davant la vulnerabilitat econòmica i social i, a més a més, també estan en continua recerca de nous tractaments. 



Pels amants dels animals, també treballem amb l’associació animalista de Centelles i Vilanimal de Cardedeu. També col·laborem amb l’Associació Nati Garcia, que aconsegueixen que malalts amb pocs recursos tinguin l’oportunitat de recuperar-se i gaudir d’una vida plena. I amb la Marató de TV3, enguany dedicada a la COVID-19.



El sector immobiliari va patir una forta crisi ja fa uns quants anys, en quin punt us trobeu actualment?



La situació actual és molt diferent de la crisi que va patir el nostre sector ja fa uns quants anys. En aquell moment vam ser el sector més tocat i que, evidentment, en va arrossegar d’altres, com podria ser ara l’hostaleria. Ara tenim la gran sort que hi ha moviment i que la gent està buscant habitatge als pobles per marxar de les grans ciutats.



Heu notat un augment de demanada d’habitatge amb terrassa o jardí?



Sí. Ara tenim moltes persones interessades en cases amb jardí o pisos amb terrassa lluny de les grans ciutats. Certament s’ha notat un increment després del confinament de la primavera. Es busquen llocs tranquils i pobles més petits i amb bona comunicació.



Normalment són persones ja vinculades d’alguna manera al territori i que els agrada l’entorn natural. Tenen l’opció de vendre’s un pis a Barcelona i poder comprar un habitatge aquí. Molta gent està cansada de viure en pisos petits a la gran ciutat i ara, que es permet cada cop més el teletreball, ja no tenen la necessitat de viure a la ciutat. Gràcies a això, poden venir a viure persones amb un poder adquisitiu més alt, i això facilita la venda d’habitatges d’alt nivell.



Els preus han baixat?



Els preus ja fa uns quants anys que no tenen res a veure als que eren abans de la crisi financera, en plena crisi els preus anaven dependent de la necessitat, amb el temps el mercat s’ha estabilitzat. Actualment varien amb funció de la zona i l’estat i característiques de l’habitatge, sense obviar que existeix un preu de mercat per cada habitatge.



I pel que fa als lloguers?



El panorama és complicat. Els preus, els últims 2 anys, han pujat. Ara amb la pandèmia hi ha poc moviment de lloguers. Normalment hi havia sempre una rotació i ara està bastant aturada. Actualment amb la nova llei que els contractes de lloguer que acaben en períodes compresos entre el 2 d’abril del 2020 i el 31 de gener del 2021 ofereixen la possibilitat a l’inquilí d’allargar 6 mesos més el contracte amb les mateixes condicions, això fa que molts lloguers que acaben ara s’allarguin. 



Nosaltres treballem amb assegurances d’impagament de lloguer, és una manera de generar més confiança i seguretat al propietari. La nostra tasca és treballar per arribar a acords i trobar un equilibri entre les demandes del propietari i el llogater. També oferim la possibilitat que et gestionem al lloguer i el propietari només s’ha de preocupar de cobrar cada mes.



Hi ha prou borsa de pisos de lloguer? 



Realment la demanda és superior a l’oferta d’habitatge per llogar. La meva recomanació és que els que busquen lloguer s’haurien d’acostumar a anar a les immobiliàries a demanar què tenen. La cosa canvia quan des de les immobiliàries podem conèixer el possible arrendatari. Per això recomano presentar-se, poder-se conèixer i parlar de tot. Això genera una confiança fàcil de traslladar cap als propietaris. Pel que fa als propietaris els fem un assessorament, veiem què ofereixen, els ajudem a posar preu i els aconsellem que deixin l’habitatge en bones condicions per poder trobar els millors inquilins per a ells. Sempre procurem que les dues parts quedin satisfetes.



Com veieu la qüestió de la regularització del preu del lloguer?



Jo crec que regulant els lloguers aconsegueixes que hi hagi menys oferta. El que lloga ho veu bé, però els que posen a lloguer potser ja no els interessa llogar amb els preus del decret. Hi ha propietaris amb perfils i dimensions molt diferents. Crec que, més que regular, s’hauria de fer política d’habitatge social. Amb les regulacions del lloguer el que fan és passar el problema al sector privat i no crec que així se solucioni.



Com us heu adaptat a les mesures provocades pel Covid-19?



Estem oferint tours virtuals als habitatges. Abans amb unes imatges era suficient i es feien moltes visites, però ara cal fer un pas més. El tour virtual ens serveix per veure millor l’habitatge però un cop vist virtualment, hi ha una trobada presencial, això sí, amb totes les mesures. Ningú compra una habitatge veient només un vídeo. Tot el que podem ho fem online, però en el nostre cas, els contractes, se segueixen firmant sobre paper. En aquest aspecte encara falta molt per fer el salt digital. El que genera confiança és que es coneguin en persona i parlin de tot.


Més notícies de Entrevistes