‘A Fibra Òptica Centelles, el tracte proper i personalitzat amb el client ens permet diferenciar-nos de les grans operadores’
Des de l’empresa centellenca tenen com a objectiu resoldre les incidències amb el menor temps possible i fer-ho posant sempre cara i ulls als seus tr
Des de l’empresa centellenca tenen com a objectiu resoldre les incidències amb el menor temps possible i fer-ho posant sempre cara i ulls als seus treballadors
David Pallarols.- A finals del 2013, Centelles va apostar pel desplegament d’una xarxa de fibra òptica municipal neutra i oberta a tot el municipi. Amb la posada en marxa d’aquest projecte, va néixer l’operadora de telefonia Fibra Òptica Centelles amb l’objectiu d’operar sobre aquesta xarxa i oferir servei a tot el poble. Amb el temps, l’empresa s’ha convertit en una operadora de referència per als centellencs i centellenques, oferint actualment també servei a altres municipis.
Si quelcom defineix a Fibra Òptica Centelles, és el tracte proper cap al client. El seu principal objectiu és solucionar les possibles incidències amb el menor temps possible i fer-ho posant sempre cara i ulls als seus treballadors. Aquest és un tret diferencial sobretot respecte de les grans companyies en què l’escletxa entre client i treballador és molt àmplia. A més, en l’apartat de serveis, des de l’empresa centellenca aposten per les tarifes personalitzades adaptades al gust i necessitats dels seus clients. Per conèixer millor la trajectòria, el sistema de treball i els serveis que ofereixen, hem parlat amb un dels seus treballadors, Óscar Carrasco, qui opera amb la companyia des dels seus inicis.
Fibra Òptica Centelles va ser la primera companyia a operar amb aquesta tecnologia al municipi...
Vam començar a operar a Centelles l’octubre del 2013, farà ja set anys, i ho vam fer amb col·laboració d’Electracomercial Centelles que van ser els encarregats de gestionar en el seu moment el desplegament de la xarxa i que actualment s’encarreguen del manteniment de la fibra òptica. Nosaltres vam néixer amb l’objectiu d’operar sobre aquesta xarxa que, a diferència de la majoria de municipis de tot l’Estat, és de caràcter municipal. Els nostres inicis van ser en una oficina petita i, a mesura que hem augmentat el nombre de clients, ens hem traslladat a on ens trobem ara.
L’any 2014, la intenció era equipar amb fibra òptica el 90% de la població del municipi. S’ha assolit aquest objectiu?
Aquí a Centelles s’arriba a totes les cases i empreses, estiguin dins del nucli o als afores, com pot ser el cas d’una masia o casa rural. Al principi va ser complicat, però gràcies a l’aposta d’Electracomercial Centelles i de l’Ajuntament vam aconseguir desplegar la fibra molt ràpidament. La resta de nuclis urbans de la comarca d’Osona, per exemple, van trigar una mica més, però des de fa un parell d’anys pràcticament tots compten amb aquesta tecnologia.
En quines zones o municipis opereu?
Nosaltres operem al sud d’Osona en els municipis de Centelles, Aiguafreda i Sant Martí de Centelles. Disposem també d’un projecte d’Internet inalàmbric/internet rural que ens permet abraçar des de Sant Martí de Centelles fins a Tona. També estem a Sant Julià de Vilatorta, Folgueroles, Avinyó i a Santa Maria d’Oló.
Disposeu d’una empresa mare? Com esteu estructurats?
Tot el suport ens arriba des d’Apfutura, a Barcelona, que és l’empresa que ens recolza en apartat de finançament, equipament, servei tècnic i posicionament. Fibra Òptica Centelles està plantejada perquè hi treballi gent del poble o dels voltants. Per exemple, disposem d’un parell de tècnics en plantilla i també de treballadors en l’àmbit comercial. No som gaires, però això ens ajuda al fet que ens coneguem millor i poder oferir un servei més proper cap al client amb cares sempre visibles.
Ser una empresa petita us permet, doncs, oferir un tracte proper...
Exacte. Justament aquest és un dels trets diferencials que ens defineix com a empresa. Tothom qui entra per la porta o ens truca per telèfon, ens posa sempre nom, cara i ulls. Moltes companyies et poden regalar el servei de televisió gratis, el router gratis o un telèfon gratis; però el que mai et poden donar és un servei del tot proper. La nostra missió és que quan el client té un problema, aquest se solucioni ràpidament i, a més, ell sàpiga qui l’està solucionant. En les grans companyies, el client i la persona encarregada d’atendre no deixen de ser un número. Aquí pots trucar i demanar per una persona amb qui ja has establert una certa confiança.
Quins serveis de telefonia oferiu?
En l’apartat d’Internet, tots els clients disposen del mateix servei i velocitat. Vam començar oferint 100 MB simètrics i actualment ja estem parlant de 1000 MB simètrics. Oferim el màxim possible per a tothom. En el cas de la telefonia fixe, fem trucades il·limitades mitjançant el pack d’Internet i telefonia, per 39,90 euros IVA inclòs. A més, un dels avantatges de la fibra òptica és que no es necessita telefonia fixe, així doncs, per un preu de 35,90 euros IVA inclòs podem oferir Internet sense telèfon.
Si ens centrem en la telefonia mòbil, oferim, tant per experiència com per suggeriments dels clients, cobertura Xtra Telecom (Orange i Yoigo) i ION Mobile (Movistar) segons les necessitats i el lloc on millor s’adapten. Els preus per a ambdues opcions són els mateixos. Per exemple, un Duo amb Internet i mòbil són 42,90 euros IVA inclòs; i 44,90 euros IVA inclòs per a un Triple.
Cal destacar també que les nostres tarifes poden ser totalment personalitzables: nombre de mòbils, gigabytes, minuts, etc. A més destaca que no hi ha permanència i que cada mes es poden fer canvis en la tarifa. A la nostra pàgina web o a les oficines es poden consultar les diverses opcions i preus disponibles.
Com és el servei tècnic en una companyia petita com la vostra?
Nosaltres sempre li expliquem al client que disposa d’un servei de 24-48 hores. Dins d’aquesta franja, assegurem que hi podrem treballar i solucionar el problema. Per exemple, durant la matinada comptem amb un call center -servei extern a l’empresa- que et deriva les incidències. En el cas dels particulars, bé és cert que no podrem solucionar un problema de matinada, ja que no comptem amb servei tècnic les 24 hores del dia, però l’endemà ja hi començarem a treballar. El mateix ens passa amb els caps de setmana i festius. Als clients professionals, però, sí que se’ls deriva a un altre centre en què es compta amb un servei de 24 hores.
No obstant això, per a casos de molta urgència o d’afectació a més d’un client alhora, disposem d’un tècnic. L’experiència ens diu que sempre és millor contestar al client comentant-li que hem rebut una incidència i assegurar-li que l’endemà tindrà un professional a casa.
Com és el servei d’instal·lació en llars antigues o cases rurals?
En primer lloc cal deixar constància que el servei d’instal·lació estàndard és gratuït i en general no ocasiona problemes. A partir d’aquí, sí que hi ha diferències en cases rurals o habitatges no condicionats. Per exemple, en el cas d’una masia on encara no hagi arribat la fibra òptica, es fan estudis en concret i un pressupost. Normalment a tots els habitatges dins dels nuclis urbans es pot fer arribar la fibra fàcilment.
Un altre tema és la instal·lació interna. El problema el trobem quan el WiFi no arriba a totes les estances d’un domicili i l’edifici no disposa de cablejat d’internet repartit per tota la casa. En aquest cas, es pot fer una instal·lació de cablejat, però també oferim l’opció de reutilització de routers que ens permet posar diversos aparells en un mateix domicili que compleixin la funció de repetidors.
Cal deixar clar que la instal·lació a l’hora de fer arribar el cable fins a una estança en concret, com pot ser el menjador, és gratuïta. Aquesta variarà de preu si volem passar més cablejat cap a altres estances de la llar.
Ha costat que la gent apostés per una empresa de telefonia alternativa a les grans companyies?
Al principi ens va costar que la gent ens contractés, però aquest tracte és el que ens ha portat fins on som ara. El boca-orella ha anat sumant. Primer vam tenir aquell client que buscava una alternativa i va decidir apostar per nosaltres, i ara ja comptem amb gent que sap que el nostre servei és efectiu. És difícil de bon principi fer el canvi, ja que només coneixem les grans marques i apostar per coses noves sempre genera un cert respecte. Ara tot és més fàcil. Podem assegurar que aquest 2020 ha estat el millor any per a nosaltres.
La pandèmia ha provocat que la gent estigui més a casa i aposti més pels continguts digitals. Aquest fet es tradueix en la pujada en nombre de clients?
En primer lloc, és un tema d’experiència i antiguitat. Com comentava, si les coses es van fent bé, la gent està contenta i et recomana. No obstant això, sí que molta gent ha buscat alternatives a grans companyies per buscar un servei d’Internet eficaç i ràpid per un preu més econòmic i que els permeti gaudir alhora amb condicions de plataformes de continguts televisius, videoconferències o poder exercir teletreball. Podem dir que des de l’empresa hem treballat més durant aquests mesos que quan la gent no parava tant per casa.