Àgil
Mellow Yellow

'A Punt Font portem quatre anys oferint els nostres serveis a Torelló'

La Ilibreria-papereria Punt Font va aterrar al centre de Torelló a finals de l’any 2018

La Ilibreria-papereria Punt Font va aterrar al centre de Torelló a finals de l’any 2018, i ofereix des de llibres i contes infantils, material escolar i papereria, premsa, jocs i joguines, i articles de regal, entre d’altres





Sara Oliver.-  Al número 5 del carrer dels estudis de Torelló hi trobem la Ilibreria-papereria Punt Font. L’Assumpta juntament amb la seva germana va engegar el negoci ara fa 20 anys, després d’una llarga trajectòria en una Ilibreria a Sant Pere, ara fa 4 anys van decidir aterrar al centre de Torelló.



Com ella ens explica, Punt Font és un comerç “amb una gran diversitat d’articles”. I és que, a banda de llibres i contes infantils, compta amb una àmplia secció de jocs i joguines, de manualitats, material de papereria i de premsa. Hem parlat amb ella perquè ens detalli tot el que ofereix aquest espai de Torelló, amb molt per a descobrir.



 



Assumpta, quan vas començar a treballar entre llibres, papereria i joguines?



Vaig estar gairebé 16 anys al capdavant de la Ilibreria ubicada al meu poble, Sant Pere de Torelló, però és un municipi petit. El setembre del 2018, quan ens vam assabentar que al centre de Torelló es quedava sense Ilibreria-papereria, vaig veure l’oportunitat de tirar endavant el meu negoci aquí, on hi ha molta més població. Li vaig plantejar a la meva germana i el 9 de novembre ja estàvem oberts.



Tenim un record molt bonic de l’arribada a Torelló, només d’arribar vam acompanyar a la presentació del còmic “Las sirenas del faro”, il·lustrat pel torellonenc Arnau Solà. Va ser un dia molt especial.



 



Què podem trobar a Punt Font?



Molta diversitat d’articles, des de llibres, tant d’adults com infantils, premsa, revistes, material escolar i de papereria, articles de regal, joguines, i Loteries de Catalunya. Tenim molt material de manualitats, puzles... Potser una de les coses que va sorprendre més als clients de Torelló és que tinguéssim tants llibres i que toquéssim el tema de la joguina. Tenim un espai limitat, però la nostra botiga va canviant segons les campanyes que anem fent durant l’any, transformem l’espai per donar visibilitat als articles del moment.



També donem servei de papereria a empreses i escoles d’Osona.



 



Teniu una àmplia secció de contes infantils. Quins recomanes aquestes festes?



N’hi ha de tot i per a totes les edats. Per aprendre a llegir, els de l’Escola de Monstres o el Follet Oriol són molt divertits i són amb lletra de pal, per exemple; també els àlbums il·lustrats, com els de la Míriam Tirado, una autora que agrada moltíssim; per als més menuts hi ha els d’El Pot Petit, que estan molt de moda...



 



I per adults?



No és fàcil recomanar un llibre, la lectura és molt personal i has de conèixer molt bé a la persona. A mi m’agrada que el client primer s’ho miri, i poder-lo assessorar depenent de la temàtica que esculli en aquell moment.



 



A Punt Font també teniu molta varietat de joguines...



Sí, tenim jocs de taula, jocs de carta, puzles, jocs magnètics, manualitats, Lego, PIaymòbiIs, jocs de fusta...



 



Quins jocs es demanen més aquesta temporada?



Des del confinament fins ara es mouen molt els Lego i Playmobil. El Playmobil és una joguina que, si no es perd, dura tota la vida, i es pot anar ampliant la col·lecció. Els Lego mai passen de moda, els infants poden muntar tot el que imaginin i els permet ser molt creatius.



 



Per què cal apostar pel comerç local?



Bàsicament perquè en el futur tots ens farem grans, i les persones grans necessiten una botiga al costat. Jo no em veig amb 80 anys comprant per internet, crec que m’agradarà sortir a passejar i veure que al poble hi ha vida, poder anar a buscar el pa, a comprar un regal... tot en botigues de poble.



 



Com ha canviat internet els hàbits de consum?



Molt, i penso que negativament. Nosaltres som punt de recollida de compres d’internet, i us faríeu creus del moviment que hi ha. Es compra molt i també es fan moltes devolucions, hi ha clients que ni tan sols ho venen a recollir… està fent molt de mal.



Ara també volem immediatesa, volem les coses ja. Moltes vegades entren buscant un article que en aquell moment no tenim en estoc, i quan diem que el podem tenir en dos dies, ja no interessa. Penso que hem d’aprendre que hi ha coses que no les podem tenir al mateix moment que les demanem. Ens ho hem de guanyar una mica i això ens ajudarà a valorar-les una miqueta més.



 



Aquí impulseu unes targetes de fidelització. Com funcionen?



Sí, ho fem des que vam arribar aquí. És una targeta manual, personalitzada i anem omplint les caselles segons les compres de llibres i contes que el client fa. Un cop està plena, sumem el valor que s’han gastat i descomptem el 5% del total en la propera compra d’un llibre, de manera que et pot arribar a sortir un llibre o conte gratuït.



La idea va sorgir per fidelitzar el client de Sant Pere i alhora a la gent de Torelló que per mi era nova.



 



Tenen data de caducitat?



Abans sí que n’hi posàvem, però ja fa uns anys que ho vam treure. Vam pensar que no calia. Si el que vols és fidelitzar al client, si no hi ha caducitat sempre tindrà la targeta guardada, i quan ho necessiti la farà servir.



 



Tot i ser una botiga de poble teniu una pàgina web molt bona.



Sí, la web és només de llibres. Tot el que hi ha ho podem tenir a la botiga, potser no està en estoc en aquell moment, però com dèiem, en pocs dies ho podem tenir. Si demanes que l’enviïn a la botiga no hi ha cap despesa d’enviament. Comprant per la pàgina web fem directament un 5% de descompte.



 



Què és important a l’hora de tractar amb el client?



És molt important escoltar-lo, és bàsic per entendre el que t’està demanant i així poder-lo ajudar i oferir-li el que està buscant. Jo no tinc mai un no per a ningú, i el dia que l’he de dir em sap molt de greu. Sempre intento ajudar molt a tothom dins de les meves capacitats.



 



Com animaries a la gent a venir a Punt Font?



A mi m’agrada que els clients entrin, que mirin, que remenin, que demanin. No sempre s’ha d’entrar a un lloc a comprar. Els animo a seguir-nos al nostre Instagram perquè es puguin assabentar de les activitats, concursos i sortejos que fem durant les campanyes, com per exemple, el concurs de punts de llibre que fem per Sant Jordi. Aquest any, com a novetat, incorporem al concurs la categoria d’adult.



 



Vols afegir-hi res més, Assumpta?



Aprofitant l’ocasió, voldria agrair el suport, en primer lloc, a la meva família, que sempre em fan costat, i a tots els clients que fins ara han confiat en nosaltres.


Més notícies de Entrevistes