'Abracem la higiene en un sentit ampli: més enllà de la tèxtil, apostem per la de tot el context'

La tintoreria Sec i Moll ha ampliat horitzons oferint serveis i venda de productes per aportar confort a les llars

La tintoreria Sec i Moll ha ampliat horitzons oferint serveis i venda de productes específics adreçats a aportar confort a les llars i al context de la vida diària





Sara Oliver.- En general tothom té cura de mantenir la casa neta traient la pols, escombrant, fregant... Però sovint s’obliden coses igual o més importants, coses que no es veuen. La higiene és salut. La higiene es vincula a l’ordre, a la neteja i a la tranquilitat que ens aporten els espais on vivim. El confort que sentim amb la roba que portem, l’espai per on ens movem, i l’aire que respirem.



Aquestes qüestions que per a moltes persones poden tenir una importància relativa, per qui té problemes d’al·lèrgies o de pell sensible suposen factors cabdals a tenir en compte i no sempre troben al mercat la solució que els cobreixi les necessitats.



És per això que Elisabet Salvadó, gerent de Sec i Moll, va decidir utilitzar l’experiència que li aportava la seva llarga trajectòria dins el món de la tintoreria per oferir als clients una nova línia de productes que comparteixen un mateix objectiu: viure en un context higienitzat en tots els sentits. L’entrevistem perquè ens expliqui què és el que s’ofereix a Sec i Moll i la importància d’envoltar-se d’un ambient net.



A banda de tenir una de les tintoreries de referència de la comarca avui us entrevistem perquè recentment heu obert una nova línia de negoci enfocada a les persones amb problemes d’al·lèrgia o amb la  pell sensible. En què consisteix?



A partir de la nostra experiència amb clients que tenen necessitats concretes per sensibilitats a la pell o al·lèrgies, hem fet créixer la nostra oferta en funció de la demanda. Ens demanen neteges concretes i aquestes ja les fem amb productes hipoalergènics, que no deixen residus, i amb processos de rentat molt eficients, utilitzant materials ECO en l’entrega de les comandes. Ara, a aquests clients amb necessitats més exigents, els oferim aspectes de la higiene que tenen en compte la qualitat de l’aire que respiren, també la venda de teixits de la llar com llençols i tovalloles de molt alta qualitat, i la venda d’elements que ajuden a incrementar la sensació de confort a casa seva. La higiene en un sentit ampli, per viure en un ambient higiènic amb garanties. 



Què oferiu per garantir aquest ambient net?



Per una banda ens centrem en el que en diem la higiene de context, que consisteix a assegurar que l’aire que respiren és net. I per això tenim a la venda una línia de purificadors. D’aquests aparells també en fem el manteniment, tenim servei tècnic i els lloguem per festes familiars, quan es preveu que hi haurà molta gent, respirant durant hores el mateix aire.



També veneu roba per la llar...



Tenim les millors marques. MikMax Barcelona és sinònim de qualitat i confort arreu, i Risart, en la seva línia de teixits de bambú i cotó supima, és l’altra garantia per a les famílies que aposten per una casa saludable, amb teixits de qualitat certificada i ecològics, amb els millors materials.



I oferiu una sèrie de gadgets per la llar...



Sí, hem fet un espai de venda a la botiga de Malla on poden trobar tots els productes anteriors i tot el que anem incorporant com aquests gadgets per fer una llar com més acollidora. Des d’una cosa molt pràctica com ara l’aparell per treure les boles de la roba -que és una cosa que sempre hem tingut i que ja s’associa ràpidament amb una tintoreria- fins a elements per fer bona olor dins els armaris i per mantenir-hi l’ordre.



Veneu detergents ecològics però també seguiu amb el servei per rentar vosaltres la roba.



És clar. Els nostres clients porten la roba a rentar, però òbviament n’hi ha que la segueixen rentant a casa.  Ara poden assegurar que amb  els  detergents i  els consells que els podem oferir, la seva roba mantindrà els estàndards d’higiene que busquen a la tintoreria.



On es poden adquirir tots els productes?



Al local de Vic en tenim alguns com detergents, però la botiga més gran està a Malla. 



I tot amb un compromís clar amb medi ambient...



Tots els productes són de marques certificades en aquest sentit. Els sabons són Biobel, la roba de llar és Mikmax... les marques parlen per elles mateixes. Apostem per línies que donin solució als nostres clients, al·lèrgics o amb sensibilitats a la pell. Tot és de proximitat i les qualitats de les seves matèries primeres estan totes certificades.



Nosaltres, a nivell nostre de tintoreria, fa més de dos anys que estem invertint per treballar amb menys plàstic, buscant alternatives a la manera d’entregar els articles. 



A quins col·lectius de clients us dirigiu principalment? 



Com a tintoreria ens trobem amb persones amb diferents problemes: el tema de les al·lèrgies n’és un i és molt notori, també gent que té problemes d’olor, de suor, problemes derivats de tenir animals, per pèls, per males olors a la roba... nosaltres som un establiment que específicament es dedica a donar solucions a això.



Quins són els principals beneficis de tenir la roba ben tractada?



Els beneficis que té rentar bé són molts, perquè la roba és una cosa que portes sobre la teva pell. Per tant hi ha una relació directa entre la roba i el cos, que afecta la salut de la pell i el confort general. Com més coses puguis dir del producte que utilitzes per a la roba, més controles el que et poses al cos. És com menjar brioixeria industrial o unes galetes que t’has fet tu a casa amb una farina molt bona.



Els sabons que habitualment es fan servir per rentar la roba a casa són els que es compren al supermercat, que contenen tota mena de residus i no estan pensats per cuidar la pell. Simplement el canvi és aquest. Els que nosaltres venem estan pensats per cuidar la pell, a més de la roba. En els tractaments que fem, més enllà del que venem, també utilitzem productes específics pensats per això: el sistema de rentat esbandeix i centrifuga d’una manera molt més eficient del que es fa a casa, el tractament de després d’assecat i planxa també és molt més eficient... I aquesta eficiència es tradueix en el fet que deixes menys residus, deixes la fibra més pura, més neta. 



A banda de la neteja tèxtil, també teniu servei de neteja d’espais...



En aquest sentit oferim dues coses. Per una banda hi ha el servei que nosaltres donem, podem venir a casa teva i higienitzar-te una habitació amb ozó o a base de purificacions. Està molt demandat per cases tancades, d’estiueig... quan les obres ha passat l’hivern, han estat tancades i l’aire està viciat. Poden tenir humitat i la humitat vol dir que hi ha espores de fongs que tu respires i això és molt dolent per la salut. Si ets asmàtic o tens algun problema de respiració ho notes més, si ets una persona forta pots no notar-ho però et va minant. És per això que fem tractaments així, a demanda del client i puntals. És com un tractament de xoc abans d’obrir la casa. 



Ara, però, també oferim la venda de purificadors d’aire, de manera que assegurem un tractament continu a casa el client. Els nostres purificadors són d’una gamma molt alta, garanteixen una purificació del 99,97% . També tenim servei postvenda i servei tècnic.



Per què és important mantenir l’aire net?



El que és important, més que tenir l’aire net o la roba neta, és tenir un ambient higienitzat. De la mateixa manera que és absurd dutxar-te i posar-te la roba que portaves ahir, és absurd esforçar-te molt a portar els abrics a rentar però tenir l’armari ple d’humitat. En definitiva, viure en un ambient higienitzat vol dir moltes coses, l’aire no es veu i en canvi s’embruta i es respira molta brutícia. Nosaltres el que estem intentant és abraçar la higiene en un sentit molt més ampli, i no reduir-ho al que oferíem fins ara que era només higiene tèxtil.



Per què heu escollit “Home sweet home” com a eslògan?



Ens ajuda a donar una imatge del que volem vendre, un context del tot higiènic, perquè la higiene és salut i confort. Hi ha llocs on entres i et sents incòmode, i n’hi ha d’altres on et trobes bé i en pau. Doncs el que busquem és poder oferir als clients aquesta pau de l’ambient on viuen, del context, i això passa per tot el que hem comentat.


Més notícies de Entrevistes