Àgil
Mellow Yellow

‘Celebrem el 25è aniversari agraint la confiança dels nostres pacients amb descomptes excepcionals’

El Grup Estil Nou és un centre mèdic especialitzant en serveis d’òptica, audiopròtesi, serveis dentals i renovacions de permisos de conduir

El Grup Estil Nou, nascut a Tona el 1996, és un centre mèdic especialitzant en serveis d’òptica, audiopròtesi, serveis dentals i renovacions de permisos de conduir





En Dídac va ser el primer pacient i la Mercè ha estat una de les últimes incorporacions a la llarga de llista de persones que tracten al Grup Estil Nou de Tona. Ja fa 25 anys que van iniciar la seva activitat i el tracte personal, professional i honest és el que els caracteritza des del primer dia. A part de pacients, assegurem que han fet amics, i amb el 25è aniversari volen agrair la confiança de tots aquests anys.



Al capdavant hi trobem Pau Marco, òptic-optometrista, qui després de treballar a la Clínica Barraquer va agafar el timó del centre tonenc. Un centre que no ha parat de créixer i que a més de Tona, ha ampliat instal·lacions a Centelles i Canovelles. Parlem amb ell dels serveis que ofereixen, dels efectes de la pandèmia sobre la vista i de com celebraran aquest 25è aniversari.



Com va néixer el Grup Estil Nou?



Va ser el 1996. A Tona ja hi havia una òptica. La propietària es jubilava i va sortir l’opció d’agafar el traspàs. Al cap de dos anys, a part d’òptica ja vam incloure serveis dentals i ens vam traslladar al local actual. A poc a poc vam anar ampliant la nostra oferta i també espais. Ara mateix comptem amb instal·lacions a Tona, Centelles i Canovelles. 



Quines són les vostres especialitats?



Vam començar oferint serveis òptics i d’adaptació de lents de contacte i vam anar ampliant serveis. Hem crescut com a centre mèdic i, actualment, a part d’òptica també oferim serveis dentals i d’audiopròtesi. I últimament també hem incorporat renovacions de permisos de conduir, d’armes, de gossos perillosos, etc. I esperem que això encara vagi a més amb noves apostes que posarem en marxa properament. 



Quines proves feu al centre?



Podríem dir que fem de tot, mirem la pressió de l’ull, una exhaustiva exploració a nivell de la retina, cristal·lí i còrnia, motilitat ocular, fòries, adaptació de lents de contacte, tractament per evitar l’augment de la miopia en nens, audiometries, adaptació d’audiòfons, etc... I, per suposat, graduem la vista.



L’ull és un òrgan complex i delicat. Això requereix formació específica i continuada.



Exactament. Per nosaltres hi ha tres factors imprescindibles en la nostra tasca: tecnologia puntera, tracte proper i treballar incansablement pel benestar dels nostres pacients. I això ho fem amb un equip de professionals altament qualificat. L’ull es un òrgan molt complex, i cada persona és diferent. En el meu cas, després d’acabar els estudis vaig estar un any a l’Institut Barraquer visitant pacients al consultori. Allò em va aportar molta experiència. Pràcticament no veiem ulls sans. L’experiència i la formació continuada són imprescindibles per oferir un bon servei en el nostre àmbit. A vegades, quan un pacient entra per la porta ja saps què té. Una de les nostres prioritats és també el tracte personalitzat. Després de 25 anys podem dir que tenim amics, a més de pacients. Això també ens permet fer un seguiment molt més acurat de cada cas.



Una altra de les vostres especialitats són els audiòfons.



Sí, soc tècnic audioprotèsic i ara fa uns 10 anys que vàrem certificar el centre a la Generalitat de Catalunya com a Centre Audioprotèsic, ja que sense aquesta certificació no es poden adaptar pròtesis auditives amb garantia. Tenim tot el material necessari per fer una bona adaptació i treballem amb les millors marques del mercat. Tenim audiòfons de tots els preus.



Com celebrareu els 25 anys del centre?



Ho farem agraint la confiança dels nostres pacients i de tot el poble de Tona amb descomptes excepcionals perquè sense ells no hauria estat possible arribar fins aquí. Com dèiem, a més de pacients, hem fet amics, i volem tornar part del tot que ens han donat. I per fer-ho, durant tot aquest any, oferim un descompte del 50% en òptica. Hem dedicat mesos a negociar amb els nostres proveïdors per poder oferir la mateixa qualitat de sempre a més bon preu. Aquesta ens ha semblat una bona manera d’agrair-los la confiança durant tots aquests anys.



La pandèmia ha tingut efectes sobre la salut visual?



Sí, en general sobre tota la població. En bona part per no fer vida a l’exterior i reduir el nostre espai a una habitació, en el millor dels casos i, sobretot, per fer més ús de les pantalles i tauletes durant moltes hores seguides. És sobretot a causa de la llum blava que emeten les pantalles led d’alta intensitat. Això fa que pugui augmentar la miopia a més d’altres problemes visuals. D’alta banda, també l’ús de la mascareta fa que l’ull es ressequi més i que tinguem més problemes a nivell de la conjuntiva. 



Què podem fer per evitar aquests problemes?



El més important és descansar la vista cada 45 minuts fent una pausa de 15 minuts. Es tracta de mirar el més lluny possible per anar descansant la vista. L’ull humà està preparat per mirar de lluny, però els últims 20 anys el fem servir molt més per mirar de prop. Estem mirant, gran part del dia, distàncies d’entre 40 i 80 cm i això, inevitablement, ens miopitza. També és important treballar amb la llum adequada, ni molta ni poca, una mica càlida, el que seria semblant a la llum solar. Per a qui treballa moltes hores en una oficina davant una pantalla o per a estudiants, nosaltres treballem amb unes lents oftàlmiques que tenen bloquejador de llum blava. Aquestes lents bloquegen tota la llum blava i es poden trobar en exclusiva al nostre centre. No les hem de confondre amb lents antirreflexants de color blau que no fan aquesta funció. 



I per controlar la miopia podem fer alguna cosa?



Actualment hi ha lents de contacte i lents oftàlmiques dissenyades per evitar l’augment de la miopia en infants de 5 a 13 anys. Segons els estudis realitzats, aquestes lents poden evitar fins a un 70% l’augment de la miopia.



Què ens ha d’alertar per visitar un professional? 



Mal de cap, visió borrosa o picor d’ulls són símptomes que ens alerten que alguna cosa falla i que cal consultar un professional per fer les revisions oportunes.



Cada quan hauríem de revisar la vista?



L’ideal seria fer una revisió un cop l’any per anar controlat que tot funcioni correctament. Encara que sembli que no tinguis res perquè no tens símptomes, cal fer revisions perquè hi ha patologies que només detecta un professional. Per exemple, pots tenir problemes de cataractes o una pressió intraocular alta, i sense tenir símptomes. Sí que és cert que la societat cada som és més conscient que cal cuidar la salut ocular amb revisions periòdiques. Jo sempre dic que visitar l’òptic no vol dir canviar d’ulleres, però sí que pot evitar problemes visuals i poder fer un bon seguiment de l’evolució de la graduació. 



Com evoluciona el sector òptic?



És un sector que no para d’evolucionar. Cada vegada estem més formats i preparats i, per tant, el sector cada dia és més professional. Per exemple, les lents oftàlmiques i de contacte d’ara no tenen res a veure a les de fa 25 anys. Les indústries òptiques inverteixen molts recursos en I+D i cada any presenten novetats i millores fet que dona una confiança molt elevada tant a l’òptic com al pacient final. Els òptics estem preparats per fer un bon examen visual i, en cas que fos necessari, derivar el pacient a l’oftalmòleg davant d’un problema visual més greu. La gent ha de confiar en el seu òptic de proximitat i és molt important evitar la compra de productes sanitaris a través d’internet. A tot l’estat està prohibida la venda de producte sanitari per aquesta via. Generalment aquests productes són imitacions que venen de països asiàtics sense cap mena de garantia sanitària. Cal ser-ne molt conscient. Els òptics veiem problemes derivats de productes comprats a través d’internet amb aparença de producte de marques reconegudes.


Més notícies de Entrevistes