Judith Fontanet Perruqueria i Barberia celebra el seu primer aniversari a Sant Julià de Vilatorta
Amb motiu de l’aniversari, la perruqueria realitzarà, de l’1 al 14 de novembre, sortejos diaris al seu Instagram
Amb motiu de l’aniversari, la perruqueria realitzarà, de l’1 al 14 de novembre, sortejos diaris al seu Instagram que inclouran des de keratines, lots de productes, fins a vals valorats en 50 i 100 euros
David Pallarols (Fotos: David Pallarols).- La vilatortina Judith Fontanet compta amb quinze anys d’experiència en el sector de la perruqueria. És una apassionada d’aquest món des de ben petita i des de fa onze anys disposa del seu propi negoci. El novembre de l’any passat, Fontanet va decidir traslladar la seva perruqueria de Vic a Sant Julià de Vilatorta, municipi on viu.
A Judith Fontanet Perruqueria i Barberia ofereixen tots els serveis de perruqueria i són especialistes en balayage, babylights i keratina. També compten amb productes naturals com tints vegetals a base de plantes i flors. Des de fa poc disposen de la figura d’un barber, ampliant així els seus serveis al públic masculí, sobretot l’adolescent. També ofereixen serveis especials per a núvies. Així doncs, per conèixer millor la Judith i la seva perruqueria, hem parlat amb ella, que també ens ha explicat com ha adaptat el negoci a la situació de pandèmia actual.
Què et va portar a ser perruquera? Com van ser els teus inicis en el sector?
Des de ben petita, ja volia ser perruquera. De fet, recordo a la meva àvia amagant-me les tisores perquè no els hi tallés els cabells a les nines. Vaig cursar els dos anys a l’acadèmia i de seguida em vaig posar a treballar de perruquera. Fa onze anys vaig obrir la meva primera perruqueria a Vic.
El motiu del canvi de Vic a Sant Julià?
Fa un any vaig decidir marxar de Vic i instal·lar el negoci a Sant Julià de Vilatorta, el poble on visc. Tenia moltes ganes de treballar aquí per tenir una millor conciliació laboral-familiar i contribuir a donar més vida al poble.
Comptes amb altres professionals?
Des de fa unes setmanes compto amb un barber. Aquest ve els dijous i els divendres a la tarda per oferir el servei de barberia. També comptem amb una cabina on realitzem el servei de depilació làser, osteopatia, kinesiologia i flors de bach.
Per què apostes per la figura d’un barber?
En els últims quatre anys la figura del barber torna a estar molt de moda, especialment entre els adolescents. Des de fa molt temps que a Sant Julià no n’hi ha i això em va motivar a trobar l’Adrià. Aquest servei, que oferim els dijous i divendres a la tarda, comptarà amb una promoció d’un preu únic de 9 euros fins al 31 de desembre d’aquest any.
Quins serveis ofereixes?
Oferim tots els serveis de perruqueria: reflexes, color, moldejat, keratina, colors fantasia, tractaments nutritius, balayage, o babylights. També oferim manicura, maquillatge, depilació facial..., entre molts d’altres. Cal destacar que utilitzem productes de coloració fets a base de plantes, lliures de químics. Aquests productes són adequats per a totes aquelles persones que poden presentar per exemple problemes d’al·lèrgies, o bé aquelles persones cansades d’utilitzar els productes químics de sempre. A més, cuiden i hidraten el cabell oferint-li volum i brillantor. Al mateix temps, també cuiden i tracten el cuir cabellut.
Quina importància tenen els tractaments capil·lars i quins oferiu al centre?
Tan important és cuidar el cuir cabellut com el cabell. Si el cuir cabellut no està sa, el cabell tampoc. Aquí oferim tractaments nutritius per a cabells castigats a base de decoloracions i de tractaments químics. Els hi aportem tota aquella nutrició que han anat perdent i aconseguim un cabell més bonic i resistent. També oferim un tractament d’hidratació per a cabells secs que tenen tendència a encrespar-se. D’altra banda, també hi ha tractaments per a cuir cabellut amb problemes de descamació, grassa o problemes de caiguda. Per fer aquests tractaments ens ajudem treballant amb productes naturals i sostenibles lliures de silicones, fosfats, etc., fets a base de plantes i flors.
També ofereixes un servei especial per a núvies…
Sí, oferim un pack que inclou la prova del recollit i del maquillatge, que es fa a la mateixa perruqueria, i el recollit i el maquillatge del mateix dia del casament. El pack també inclou el servei de desplaçament gratuït fins a un màxim de 30 quilòmetres per a les núvies que ja es troben al mateix lloc on se celebra el casament i així elles no s’han de desplaçar, especialment amb la tendència actual de celebrar-ho en masies o cases de colònies. També oferim servei per a les convidades.
Quines són les tendències actuals?
Els bobs i les “melenes midi” continuen trepitjant fort, però ara també s’ha vist molt a les passarel·les el tall pixie. El color cafè és el que pren més força entre les noies castanyes. En el cas dels rossos, aquesta serà la temporada del color ros maduixa, que es troba a mig camí entre el daurat i el pèl-roig. També continuem amb els serrells, que sembla que no volen passar de moda. A més, trobem el Color-Block, un estil on queda clarament delimitat on comença un color i on acaba l’altre. Es pot fer amb qualsevol color, sigui fantasia o tons més subtils.
I en el cas de les núvies?
Sobretot hi ha certa tendència en els recollits o semirecollits amb trenes. Recollits estil boho i moltes “melenes” amb el cabell deixat i amb una onda desfeta. Els hi agrada molt veure’s naturals. També es juga molt amb les flors com és el cas de les corones o semicorones fetes amb flors preservades. Aquestes són flors naturals deshidratades a través d’un procés químic.
Comptes amb alguna promoció?
De l’1 al 14 de novembre sortejarem cada dia diferents premis (cal estar atents a l’Instagram). Fins al 31 de desembre, els dijous i divendres a la tarda tots els talls de noi seran a 9 euros; i del 16 al 30 de novembre farem un 2x1 en keratina: vénen dues persones i paguen la keratina de més import. Pròximament, tindrem la nostra pròpia aplicació mòbil des de la qual els clients podran demanar cita i s’anirà informant constantment de les noves promocions. A més, aquesta comptarà amb un programa de punts per tenir diferents descomptes.
Què consideres essencial dins la professió?
La il·lusió, la motivació i intentar oferir un tracte i una qualitat immillorables.
Com afronteu la pandèmia? Amb quines mesures de seguretat compteu?
Vulguis o no, és inevitable no estar neguitós. Cada dia tens notícies diferents que et mostren que la situació no és gens bona. No saps si la setmana vinent et diran que has de tancar.
En l’apartat de mesures, ho anem desinfectant tot al llarg del dia. Comptem amb gel hidroalcohòlic per als clients i és obligatori portar sempre mascareta. Uns dels avantatges és que estic sola i només puc atendre a dos clients –normalment evitant que coincideixin-. Aquests estan separats gairebé per una distància de quatre metres l’un de l’altre. A més, el servei de barberia es troba en una sala a part, així que és impossible coincidir més de tres persones en un mateix espai. D’altra banda, sempre s’han d’agafar hores convingudes.
Entre les diverses protestes d’aquests últims dies, el sector de la perruqueria també s’ha manifestat a favor d’una rebaixada de l’IVA. Com ho esteu vivint?
És una incoherència. Si ens diuen que som un servei essencial no podem estar pagant una IVA d’un servei de luxe. A nosaltres ja ens va afectar en el seu moment la pujada de l’IVA que va provocar que haguéssim d’apujar molt els preus. Així doncs, crec que si ens consideren un servei essencial, ens haurien d’abaixar l’IVA com a tal.