‘La nostra prioritat és oferir qualitat, bon servei i un tracte familiar’
A FV Seguretat són especialistes en tot tipus de sistemes de seguretat i compten amb un espai 'showroom' on mostren tots els sistemes que ofereixen
A FV Seguretat són especialistes en tot tipus de sistemes de seguretati compten amb un espai 'showroom' on mostren tots els sistemes que ofereixen
Alarmes, control d’incendis, circuits tancats de televisió, sistemes antifurt, caixes fortes, senyalització o càmeres tèrmiques, són només alguns dels serveis que ofereixen, a particulars i a professionals, a FV Seguretat. L’empresa ja compta amb 38 anys d’experiència i s’ha convertit en tot un referent en sistemes de seguretat a la Garrotxa.
La seva màxima és oferir qualitat i bon servei. Es troben a l’Avinguda Santa Coloma, número 14, d’Olot, en un espai diàfan que compta també amb un showroom on mostren tots els sistemes de seguretat que ofereixen. Actualment, al capdavant, hi trobem dos socis, Jordi Riera i Albert Gispert. Parlem amb ells dels serveis que ofereixen, de quins efectes ha tingut la pandèmia en matèria de seguretat i de cap on va el sector, entre altres qüestions.
Com i quan va néixer l’empresa?
L’empresa va néixer formalment el 1983, enguany celebrem els 38 anys de vida. Nosaltres dos hi vam entrar a treballar després, un el 2004 i l’altre el 2005. I, el 2017, hi va haver un traspàs per jubilació. Des de llavors, nosaltres en som els responsables.
Com ha evolucionat?
Seguim amb el llegat del seu fundador i mantenim els principis de l’empresa, que són proximitat, qualitat i tracte familiar amb els clients. És una continuació renovada. Fem tota classe d’instal·lacions i manteniments i estem sempre al dia de les últimes novetats tecnològiques. El 2017 vam fer un canvi de local. Estàvem al centre d’Olot i ens vam traslladar a l’Avinguda Santa Coloma. Aquí tenim més espai, és més funcional i amb millor accessibilitat.
En què esteu especialitzats?
Estem especialitzats en sistemes de seguretat en general. I especialment, en sistemes d’alarmes d’intrusió, circuits tancats de televisió (tot el que seria vídeo analítica, reconeixement facial, lectors de matrícula, càmeres tèrmiques, etc.), caixes fortes i també, en controls d’accés. A més, també treballem tota la part de sistemes de seguretat contra incendis, que inclou extinció, detecció, extintors i senyalització.
Què us fa diferents d’altres empreses del sector?
L’objectiu de tot sistema de seguretat és el mateix, però a diferència de grans empreses, nosaltres tenim un tracte molt personal i familiar. Oferim assessorament, qualitat i bon servei. Quan se’ns demana pressupost valorem totes les opcions i oferim el millor assessorament. I, un cop feta la instal·lació, en cas d’alguna incidència, a l’altra banda del telèfon hi tenim una persona, a totes hores, no una màquina com moltes d’altres empreses del sector. També treballem per oferir solucions ràpides. Aquest tracte ens permet resoldre incidències en poques hores, no en dies com altres empreses. A més, a diferència d’altres, no fem contractes de permanència. És a dir, que el client pot retirar el sistema de seguretat quan ho desitgi, sense haver d’estar pendent de terminis o penalitzacions.
És un sector que requereix formació constant?
Sí, cada mig any, o fins tot a vegades menys, hi ha novetats. Estem al dia de totes elles, formant-nos contínuament per oferir el millor servei als nostres clients. Per exemple, el que evoluciona molt ràpidament i que no et pots perdre cap detall és el tema de les càmeres. També cal destacar que és un sector on manca personal especialitzat, ens costa trobar treballadors. Creiem que la formació professional s’hauria de potenciar per generar professionals tècnics especialitzats.
Quins tipus d’alarmes instal·leu?
De tot tipus. Protegim interiors i exteriors. Utilitzem sistemes d’alta seguretat cablejats, que són impossibles d’inhibir, per aquest motiu podem oferir una àmplia gamma de dispositius de seguretat que s’adapten a les necessitats de cada client. És un sistema que requereix més instal·lació, però dóna molta més seguretat. Des de l’any 1997 treballem amb la mateixa casa. Ens dóna molt bons resultats. I de cara al client, és un sistema molt funcional, fàcil i intuïtiu. També treballem amb sistemes de radiofreqüència que permeten estalviar en instal·lació. Tot té els seus avantatges i inconvenients. S’ha de valorar cada cas per fer la millor instal·lació. Quan el client ens demana pressupost nosaltres oferim totes les opcions, l’assessorem i el client és qui decideix.
També instal·leu circuits tancats de televisió.
Fa uns 5 o 6 anys, l’entrada de l’alta definició, va permetre fer un salt important i poder fer instal·lacions amb una qualitat d’imatge enorme. Nosaltres fem moltes instal·lacions d’aquest tipus en indústria, però també en algun cas en cases particulars. Oferim una àmplia gamma de càmeres de seguretat i també ens cuidem de fer tota la documentació per a la protecció de dades, així com els rètols informatius.
I pel que fa al control d’incendis?
Oferim sistemes de detecció contra incendis, ja sigui per la llar, petits negocis o grans indústries. Instal·lem sistemes analògics o convencionals i tota mena d’extintors. També fem les revisions periòdiques, que des del 2017, amb el canvi de normativa que hi va haver, no pot fer tothom, nosaltres sí.
A la botiga teniu un showroom on mostrar tot el que oferiu.
Sí, amb el trasllat al nou local vam muntar aquesta part. El client pot veure in situ tots els sistemes i dispositius que podem oferir. És molt pràctic per veure el funcionament real de tot i fer-se una idea de totes les opcions. És com qui compra un cotxe, no el compres per catàleg, el vols veure i tocar. Doncs nosaltres podem oferir el mateix amb temes de seguretat. Ara també estem acabant de treballar un showroom virtual de tal manera que el client, a través de la pàgina web, pugui veure tot el que podem oferir i, fins i tot, provar-ho.
Quin és el perfil del vostre client? I de quin àmbit geogràfic és?
Treballem per a particulars, empreses petites i grans, comerç o administracions, entre d’altres. Tenim clients de tota classe i de totes mides. Principalment el nostre client és de la Garrotxa, però també en tenim arreu de les comarques gironines i barcelonines. És un client fidel que també ens recomana. El boca orella, gràcies a les recomanacions dels nostres clients, també fa que en sumem de nous a través de bones referències que els hi han arribat.
Amb la pandèmia us ha augmentat la demanda d’algun servei?
Sobretot ha augmentat la instal·lació de sistemes d’alarma en segones residències, per exemple, per la por de possibles intrusions. Els confinaments municipals o comarcals i les restriccions de mobilitat durant l’últim any van fer que moltes persones hagin instal·lat alarmes. També va augmentar molt la demanda de càmeres tèrmiques, sistemes de control de temperatura i sistemes de control d’aforament.
Què hem de tenir en compte per fer una bona instal·lació d’un sistema de seguretat?
Cal assessorar-se bé. Buscar opcions i decidir en funció de les necessitats de cada cas. Per fer-ho, és indispensable l’acompanyament de professionals de confiança. També cal tenir molt en compte que una cosa és la instal·lació, i l’altra, el manteniment i la resposta a una avaria. És bàsic tenir un bon servei tècnic que resolgui bé i ràpid qualsevol possible incidència. I també cal mirar, si n’hi ha, les condicions de permanència que algunes empreses imposen.
Cap on va el sector de la seguretat?
Creiem que cada cop anirà a més perquè cada cop la gent té més necessitat de buscar sistemes de seguretat, ja sigui per a la seva empresa o per a la seva llar. Creiem que l’alarma serà un complement més indispensable, com ara ho és una nevera. I, evidentment, tot controlat a través de dispositius mòbils. També hi ha tot el tema de la domòtica, que anirà a més. Per exemple, poder engegar o para calderes, apujar o abaixar persianes, el fet de poder rebre alertes de possibles avaries i fer gestions a distància, etc. Tot plegat respon a la necessitat, ja sigui de particulars o d’empreses, de ser més funcionals i tenir menys maldecaps.