'L’anime és una afició per a totes les edats, amb un gran ventall de productes i que genera un públic molt fidel'

A Planeta Otaku Ripoll estan especialitzats en tot allò que envolta el món del còmic i l’anime i el proper 7 de maig ja celebren el primer aniversari

A Planeta Otaku Ripoll estan especialitzats en tot allò que envolta el món del còmic i l’anime i el proper 7 de maig ja celebren el primer aniversari de la botiga





Redacció.- Aquest mes de maig fa un any que va obrir Planeta Otaku Ripoll, una botiga especialitzada en tot allò que envolta el món del còmic i l’anime. La trobem al número 9 de la Plaça Sant Eudald de Ripoll. A la botiga hi trobem des de còmics, a productes personalitzats com samarretes o tasses, fins a una gran varietat de Funko Pop, videojocs o consoles i tots aquells productes de marxandatge que es generen al voltant de les sèries d’animació. 



Al capdavant d’aquest projecte hi ha la Karol Llinas, aficionada des de ben petita al món del còmic i l’anime i qui va decidir tirar endavant aquest projecte. Parlem amb ella del que ens pot oferir Planeta Otaku Ripoll.



 



Quan i com va néixer Planeta Otaku Ripoll?



Jo vaig començar en aquest món des de molt petita i sempre havia pensat en obrir alguna cosa però no trobava el moment. Fa un any vaig fer el cop de cap, tenia més disponibilitat d’hores i vaig creure que era el moment. És un món que m’apassiona. Vam obrir ara fa un any i en plena pandèmia, però la veritat és que n’estem molt contents. Vam arrencar molt fort, l’estiu també va anar molt bé, el turisme que tenim també hi ajuda i també va anar molt bé per Nadal. Com tot negoci té pujades i baixades però en general estem molt contents. Crec que a Ripoll hi feia falta una botiga així, hi aporta molta vida.



 



De botigues especialitzades com aquestes n’hi ha poques.



Molt poques. Al Ripollès no n’hi ha cap més. Has d’anar a Vic, Granollers o a Barcelona. És un producte que el seu públic també el busca molt a Internet però és cert que a la gent li agrada molt tocar el producte, veure’l. Tocar el còmic o tocar les samarretes és diferent que comprar-ho per internet sense tenir-ho a les mans. I això ho hem notat, la gent agraeix molt una botiga física.



 



Què hi podem trobar a la botiga?



Una mica de tot. El món de l’anime s’ha estès molt i hi ha molts productes. Hi ha el manga, que seria el còmic, amb molts gèneres diferents, impossible tocar-los tots. Però després hi ha tot el que es genera al voltant de cada sèrie o cada còmic. Des de tot tipus de roba, pòsters, figures de totes les sèries, clauers, imants, tasses, les Funko Pop, videojocs, motxilles, estoigs, banyadors, tovalloles, gorres, mitjons, pijames... És un no parar. Anem una mica per temporades també, sobretot pel que fa a roba.



 



Pel que fa a còmics, quins són els més venuts ara mateix?



Els estrella ara mateix són Bola de Drac, és un clàssic que es ven moltíssim. Ara van treure la nova sèrie però es ven més la vella encara. El Dr Slump, també és un clàssic, a més l’han tret en català i també surt molt. Naruto també és molt famosa. I ara la que està de moda és My Hero Academia, la sèrie és a Netflix i també han fet el còmic en català. En podria dir moltes més però aquestes són les que més.



 



Hi ha oferta en català també?



Ara s’hi està apostant més, fins ara només hi havia Naruto, Bola de Drac i El Detectiu Conan. I ara es va ampliant. Són sèries que ja havíem vist en català a la televisió i ara s’estan fent els còmics en català i el públic ho agraeix. S’hi aposta més i la idea és que cada vegada n’hi hagi més. Ara, per exemple, ha sortit aquesta sèrie nova, My Hero Academia, que ja ha sortit també amb el còmic en català. Crec que la gent ho va reclamant i que n’hi haurà moltes més. 



 



A quina edat es recomana introduir-se al món del còmic?



De còmics infantils no n’hi ha gaires encara, el Mario o el Pokemon, però a partir dels 8 anys ja poden començar amb tota la resta. Depèn també del nivell de lectura de cada nen però a partir dels 8-9 ja es pot començar. És un tipus de lectura fàcil, hi ha més dibuix que lletra. L’únic que té de diferent és que es llegeix al revés, es comença pel que entenem com a final i les pàgines es passen cap a la dreta. Però amb això de seguida s’hi agafa el ritme.



El món del còmic té públic de totes les edats, aquí també em venen persones de 60 anys a comprar còmics, i al voltant dels 20 i 30 també hi ha molta afició. És un públic molt fidel, es genera molta comunitat també. 



 



És una afició que genera addictes?



Sí, el món de l’anime és un vici... Comences per sèries i còmics i a partir d’aquí ja venen les samarretes, les figures, etc... I vas fent. També és un món amb productes especials o edicions limitades que genera certa addicció. Una addicció sana, com altres aficions, però que dona molt material i és un món que no te l’acabes.



 



També teniu Funko Pop, tot un fenomen…



Va ser un boom, arrel de la cantant Edurne que va dir que en feia col·lecció. Són uns ninots que tots tenen la mateixa cara i amb els ulls iguals, uns punts negres. I a partir d’aquesta base ho han adaptat a tots els personatges i famosos que ens puguem imaginar de sèries com La Casa de Papel, cantants famosos, actors, de personatges de Disney, etc… Fan uns 15 cm i també fan edicions especials. I hi ha col·leccions de tot. També són d’aquelles coses que quan en tens una en vols més i vas fent la teva col·lecció.



 



També teniu productes personalitzats.



Sí, oferim una gran varietat de productes personalitzables que tenen molta demanda. Sobretot les samarretes. En tenim molta varietat i fem les estampacions nosaltres amb una gran varietat de dissenys. També ho fem amb tasses, que és una cosa que agrada molt i ens funciona molt bé.



 



Teniu productes d’alimentació japonesos?



Tenim snacks diversos i begudes. Tenim begudes molt típiques, patates, galetes, xuxeries o els mochis, que també tenen molt èxit. Es ven moltíssim i la idea és anar-ho ampliant a poc a poc.



 



Quin tipus de públic és consumidor d’aquests productes?



Hi ha públic de totes les edats. El món de l’anime va dels 12 cap amunt i hi ha coses per a totes les edats. Crida molt als nens però també als adults. L’anime és una afició per a totes les edats amb un gran ventall de productes que genera un públic molt fidel, i també té un punt d’addictiu. Es generen moltes compres mensuals a mesura que van sortint nous números o nous productes. També es fan edicions especials que tenen el seu públic.



 



A la botiga també hi organitzeu activitats.



Sí també ens agrada fer activitats. Per la inauguració, ara fa un any, vam fer una signatura amb Joan Sanz, doblador de Bola de Drac, i al setembre vam fer un concert de cançons d’anime en català. Les dues van funcionar molt bé i la intenció és anar organitzant més coses.



 



Ara celebrareu el primer any de vida, què teniu preparat?



Hem organitzat tota una tarda d’activitats el dissabte 7 de maig. Tornarem a fer un concert d’anime en català amb el grup Younenki. Serà a les 5 de la tarda. Seguirem amb una xerrada i gravació del programa de ràdio ‘La nit friki’ que comptarà amb la participació dels actors de doblatge en català Joan Sanz (el doblador del Vegeta), Anna Camps (dobladora de l’Arale) i Óscar Muñoz (doblador de Shinichi Kudo). I a partir de les 7 de la tarda, hi haurà una sessió de signatures dels actors. Serà una tarda d’aniversari ben intensa que també serà possible gràcies a l’Ajuntament de Ripoll a qui volem agrair el suport que ens ha donat. 



 



Quins són els objectius de futur?



Doncs d’una banda posar en marxa la nova pàgina web que inclourà una botiga online per tal que els clients també puguin fer-nos comandes online i arribar a més possibles clients. I d’altra banda, també anar ampliant productes. És un món que no te l’acabes, sempre surten coses noves.


Més notícies de Entrevistes