Àgil
Mellow Yellow

'Si aguantes una empresa durant 26 anys vol dir que alguna cosa fas bé'

Al taller electromecànic Autoservice tenen l’única màquina de la comarca per netejar la carbonissa del motor amb hidrogen, un mètode efectiu per recup

Al taller electromecànic Autoservice tenen l’única màquina de la comarca per netejar la carbonissa del motor amb hidrogen, un mètode efectiu per recuperar potència del cotxe





Sara Oliver.- Santi Trias fa 26 anys que està al capdavant d’Autoservice. Va obrir el seu propi negoci amb només 23 anys, ja que no se sentia còmode amb el model de taller que hi havia fins llavors. La clau està, explica, en estar al nivell d’un concessionari oficial però treballant amb totes les marques. 



Fa aproximadament un any es van convertir en els primers a Osona en disposar d’una màquina d’hidrogen de neteja de la carbonissa. Encara ara són els únics que utilitzen aquest mètode, molt popularitzat a altres països europeus. A més, són compravenda de vehicles amb pocs quilòmetres i amb la garantia del taller de Trias al darrere. Parlem amb ell perquè ens detalli tots els serveis que ofereixen a Autoservice i quin és el secret per no només aguantar un negoci tant de temps, sinó a més créixer dia a dia.



 



A grans trets, quina ha estat la teva trajectòria a Autoservice?



Vaig obrir l’any 1996, sempre sent taller multimarca. A poc a poc hem anat creixent, amb elevadors i nova maquinària fins al dia d’avui. Som un taller electromecànic d’automoció amb una nau molt ben preparada. Avui en dia és molt important estar ben equipat perquè no és com abans, que amb quatre eines podies reparar un cotxe. Ara som gairebé informàtics. Necessitem molta tecnologia i, a més, hem d’estar al nivell d’un concessionari oficial però remenant totes les marques. Necessitem molta informació, cursos continus… I arriba un moment en què t’especialitzes en coses que no tenen altres tallers.



 



En què us heu especialitzat vosaltres?



Fa qüestió d’un any vam agafar la representació de netejar motors amb hidrogen i ara mateix som els únics de la comarca que ho fem. Sempre estem atents a les novetats que surten al mercat per donar un millor servei al client. També treballem com a garanties d’empreses de compravenda. Són molt selectius i sempre miren que estiguis preparat i puguis donar un bon servei. 



 



Com funciona aquesta màquina d’hidrogen?



Està demostrat científicament que, avui en dia, per treure la carbonissa que creen els motors, sobretot els dièsel, el millor que hi ha al mercat és l’hidrogen. Aquesta màquina separa les partícules d’oxigen de les d’hidrogen. Nosaltres tirem aigua destil·lada i l’hidrogen entra per l’admissió del cotxe. Va causant petites explosions per tot el motor fins que desclava la carbonissa de les peces. 



 



Quins són els beneficis que ens aporta aquesta neteja?



El cotxe té més potència, no fa fum, contamina molt menys i guanya cavalleria.



La carbonissa es posa a totes les peces del motor i les fa anar malament. Abans el més fàcil i ràpid era canviar les peces, però això suposa una despesa increïble pel client final. Si amb una simple neteja amb hidrogen traiem aquesta porqueria i la peça en qüestió torna a funcionar bé, t’estalvies molts diners. A banda, allargues molt la vida al cotxe, no contamina tant i respon molt millor. 



 



Tot i que aquí a la comarca sou els únics que la teniu, és molt utilitzada a altres països...



Sí, aquesta màquina la va introduir una empresa francesa. Jo fa 3 o 4 anys ja em vaig informar sobre això, però en aquell moment eren màquines molt cares i no em sortia a compte. El fet que m’hagin fet un bon preu per agafar aquesta marca ha fet que em decidís a tirar-ho endavant. Ara només sortir del taller la gent ja nota que el cotxe va diferent, i això és un èxit.



 



Cada quant és recomanable netejar la carbonissa?



El cotxe t’ho demana. Però jo sempre recomano que es faci almenys un cop l’any, perquè la diferència és bestial. Fins i tot en cotxes nous. Com que el gasoil és tan brut, amb 20 mil quilòmetres ja tens carbonissa al cotxe. Fas la neteja i torna a anar com si fos nou.



 



És gaire car?



El preu és molt assumible. Són 100€ i, en canvi, la diferència és molt gran. 



 



Com podem notar que necessitem aquesta neteja?



El 100% de la gent ve quan ja té problemes. I els problemes són que no ha passat la ITV per fums o que el cotxe no tira prou i falla. El mecànic de capçalera els diu que tenen carbonissa i que han de fer una gran inversió. Amb això, en canvi, amb 100 euros els fem la neteja i el resultat és el mateix. Val la pena.



 



També feu compravenda de cotxes, oi?



Sí. L’especialització que he agafat amb la compravenda és la de cotxes amb molt pocs quilòmetres, que costen molt de trobar, i a més a més, fiables. Nosaltres quan comprem un cotxe el primer que fem és passar-lo pel taller. Als que els toca fer distribució els fem distribució, canvi d’oli, pastilles de fre, pneumàtics... Així el client, quan compra aquell cotxe, sap que no s’ha de gastar ni un euro. Això també ens repercuteix perquè la gent no ens el porta per garanties. 



Ens anunciem en pàgines web a tot Espanya i n’estem venent arreu. Tenim un preu mitjà del cotxe, però quan la gent veu que associat al vehicle hi ha aquest taller, hi veuen més serietat que no pas si el ven un particular.



 



Tenir un taller darrere sempre dona més seguretat...



Quan un cotxe te’l ven un taller que fa 26 anys que està obert ja hi confies. Costa molt aguantar una empresa durant 26 anys,  això vol dir que alguna cosa fas bé. Normalment, la gent ens busca per internet i miren les ressenyes. Fa poc vaig vendre un cotxe a Galícia i no se’l van ni mirar, em van enviar una grua directament. Perquè una persona faci això n’ha d’estar molt segura de qui li ven el cotxe. 



 



Parlant de les ressenyes, a Google teniu una valoració de 5 sobre 5. Què és important en l’atenció al client?



És com qualsevol relació. Hi has de ser en les coses bones i en les dolentes. Si un cotxe em sortís malament, jo automàticament li torno els diners al client, em quedo el cotxe, el reparo, i el torno a vendre; o si el client em vol deixar el cotxe, l’arreglo en garantia i no miro prim amb els diners.  La màxima prioritat és quedar bé amb la gent, i això funciona. 



 



A banda d’aquestes especialitzacions també feu mecànica general?



Som taller electromecànic, per tant en un cotxe ho fem tot.  Fem manteniments i reparacions de canvis automàtics, fem la mecànica clàssica, neumàtics, alineats de direcció, aires condicionats... Amb el temps i fent diversos cursos intentem que el client es quedi a casa per tot el que hagi de fer, sense haver-lo de desviar.



 



Dones molta importància a la formació contínua...



Sí, és molt important, fem cursos nous i mirem quines màquines han sortit. El ràpel dels proveïdors sempre me’l gasto tot en maquinària nova per evolucionar. 



 



Què diries als lectors i lectores perquè vinguessin a Autoservice?



És molt fàcil: aquí de clients no en fem, aquí fem amics. La gent que ve, es queda. Pel tracte, perquè ens preocupem per ells...



Per exemple, tenim una pissarra on expliquem les reparacions del cotxe, perquè mola gent no sap ni què li has canviat ni per què.  Jo els faig una mica d’explicació amb dibuixos perquè ho entenguin, i si una peça no cal canviar-la, no la canviem. El client se’n va molt més satisfet. Potser n’hi haurà algun que no haurà entès res, però amb el sol fet de fer-li una explicació així ja veu que ens ho hem mirat bé. 


Més notícies de Entrevistes